Чому саме «європейських»? А тому що кошти в розмірі 6 млн євро на придбання майже 40 нових та сучасних тролейбусів Чернігову надає Європейський інвестиційний банк (ЄІБ). Саме ця установа у співпраці з чернігівськими спеціалістами складала умови до міжнародного тендеру, за яким буде визначено підприємство-переможця. Разом із Черніговом у кредитуванні від ЄІБ беруть участь Київ, Харків та Луцьк.
Відкриття пропозицій – скоро
За словами начальника управління транспорту, транспортної інфраструктури та зв’язку Чернігівської міськради Олександра Рижого, тендер на придбання 38–40 тролейбусів уже оголошено, а відкриття пропозицій відбудеться зовсім скоро, а саме – 5 серпня. Тоді ми і дізнаємось, хто ж запропонував найнижчу ціну та буде поставляти кілька десятків новеньких «рогатиків» до Чернігова.
Він також додав, що придбати тендерну документацію та подати свою заявку можна до 5 серпня, тож точна кількість учасників стане сюрпризом під час відкриття пропозицій.
Умови міжнародного тендеру
Як каже Олександр Рижий, цей тендер є міжнародним, тому в ньому можуть брати участь і закордонні компанії – виробники тролейбусів. Роботу над ним і його документацією проводили чернігівські спеціалісти. Потім тендерну документацію відправляли на консультацію до ЄІБ, там її перевіряли консультанти, і вже після цього сам банк оголошував тендер на закупівлю тролейбусів у Чернігові.
Проте є ціла низка вимог до самих підприємств-виробників. Зокрема, вони повинні мати досвід в якості постачальника, принаймні за одним контрактом із загальною вартістю мінімум 8,5 млн євро або принаймні за двома контрактами протягом останніх п’яти років, вартість яких становить мінімум 5 млн євро, які були успішно та в повній мірі завершені. Також учасник торгів повинен мати успішний досвід виконання аналогічних поставок тролейбусів або автобусів аналогічних моделей у кількості не менше 100 одиниць за останні 5 років. І таких умов ще кілька, але чи відповідають ним більшість українських виробників, подивимось згодом.
Серед вимог до виробників буде і кольорова гама, в яку повинні бути пофарбовані тролейбуси. В ЧТУ не відмовляються від уніфікації всіх тролейбусів під один колір – бірюзовий, як і раніше куплені «Барвінки».
Були варіанти
ЄІБ не єдиний європейський кредитор, в якого Чернігів міг залучити кошти на придбання тролейбусів, ще був варіант з Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР). Проте, за словами Олександра Рижого, пропозиція ЄІБ була набагато вигіднішою.
Щодо того, коли можна буде отримати нові тролейбуси, якщо не виникне ніяких перешкод. Часова схема виглядає наступним чином: 5 серпня відкривають пропозиції, потім є 60 днів на визначення переможця, і лише після цього дається 120 днів на підписання контракту. Після підписання контракту протягом року тролейбуси мають бути поставлені до депо КП «ЧТУ».
***
Із сучасних тролейбусів у ЧТУ є 27 «Барвінків» + 3 БКМ (білоруські тролейбуси) + 2 ЛАЗи. Решта –ЗіУ або Південмаш. Перші низькопідлогові жовті ЛАЗи вже від’їздили свій строк експлуатації в 10 років. Вони потребують капітального ремонту.
Однак є одне але
Усе добре, але для повноцінної купівлі такої кількості тролейбусів та освоєння коштів не вистачає одного документа. А саме – підписаної чотирьохсторонньої угоди між ЄІБ, Чернігівською міською радою, Міністерством інфраструктури та Міністерством фінансів.