• Головна
  • Детей в школах Чернигова будут учить по-новому
12:41, 1 вересня 2016 р.

Детей в школах Чернигова будут учить по-новому

С 1 сентября в начальных школах Чернигова и всей Украины детей будут учить по-новому. Еще 4 августа 2016 года коллегией МОН были утверждены 13 обновленных программ для учеников 1–4-х классов.

Если говорить вкратце, учебные программы разгрузили и осовременили.

Но что конкретно стоит за этими словами и чего ждать от нового учебного года родителям учеников начальной школы?

Об этом мы расспросили у Анны Капелюхи – учителя младших классов коллегиума № 11 г. Чернигова.

Анна Капелюха, учитель начальных классов коллегиума № 11 г. Чернигова:

Портрет Капелюха Г.М.

– Я хочу, щоб батьки зрозуміли: їхні діти, які зараз навчаються в початковій школі чи тільки-но збираються йти до першого класу, у результаті навчання будуть знати і вміти не менше тих дітей, хто вже закінчив чотири класи раніше.

Бо за великим рахунком якісні показники, яких має досягти дитина, залишили. Змінено способи досягнення того кінцевого результату, щоб учні знали і вміли все, що від них вимагається.

В оновленій, розвантаженій програмі акцент у першу чергу робиться на тому, щоб дітям було цікаво здобувати знання. А досягти цього планується за рахунок роботи вчителя.

Нова програма дає нам, учителям початкових класів, більше свободи. Тепер ми самі, на власний розсуд, виходячи з індивідуальних можливостей учнів свого класу, можемо змінювати кількість годин, відведених для вивчення тієї чи іншої теми.

А також, спираючись на думку батьків, обирати, чим їхнім дітям краще займатися на уроках трудового навчання та інших заняттях.

Наше завдання – зробити так, щоб кожна дитина отримувала задоволення від своїх здобутків у школі, щоб її очі горіли і вона мала бажання вчитися далі.

Топ-5 изменений в начальной школе

Ученики будут писать в тетрадках не ручкой, а простым карандашом
Учителю запрещено использовать красные чернила для исправления ошибок в работах школьников
kQX3pRmGrsnljbDXWvwx.r695x430

Предполагается, что таким образом ребенок не будет подвержен страху сделать ошибку, поскольку написанное карандашом можно легко исправить при помощи ластика.

Отсутствие красных чернил в проверенных учителем детских работах также должно уменьшить стресс от столкновения ученика с первыми школьными трудностями.

– Як це все буде працювати, поки сказати важко, поживемо – побачимо. Але те, що раніше в багатьох дітей, які стикалися з першими труднощами, пропадав інтерес до навчання, – факт. І наше завдання – виправити це, отмечает Анна Капелюха, готовясь 1 сентября встречать свой 3-й «В» класс.

Технику чтения проверять не будут
P_20150520_093241

Если ранее было крайне важно, сколько слов в минуту способен прочесть ученик 1–4-х классов, то отныне данного норматива просто не существует.

Теперь в первую очередь важна не скорость чтения, а его правильность и выразительность, при этом ребенок должен понимать прочитанное.

Анна Капелюха:
– На жаль, сучасні діти не люблять читати. Тому потрібно зробити все необхідне, щоб прищепити дитині любов до читання. Для цього і зроблено подібний крок.

Крім того, з навчальної програми виключені твори радянських авторів, а замість них додані твори сучасних поетів і письменників, що набагато цікавіше і зрозуміліше для нинішніх дітей.

Що ще важливо, тепер після читання твору ми разом з учнями будемо вчитися аналізувати вчинки того чи іншого героя, демонструючи дитині: будь-хто може змінитися на краще.

Учить наизусть таблицы сложения, вычитания (в пределах 20), умножения и деления не надо
math-1

Предполагается перенаправить усилия ученика на понимание математических действий вместо механического запоминания.

– Це зовсім не означає, що учень не зобов’язаний буде вміти множити, ділити тощо. Таблиця засвоїться у процесі навчання, вона лежатиме перед очима кожного.

І завдяки розумінню самого процесу рішення математичної дії, а також зоровій пам’яті, дитина навчиться розв’язувати ті ж самі приклади, які й раніше розв’язували учні її віку.

Щоб досягти цього, введено ще одну важливу зміну – знято фіксовану кількість годин на вивчення тієї чи іншої теми.

Це означає, що тепер учитель, виходячи з індивідуальних особливостей учнів свого класу, сам вирішуватиме, скільки годин необхідно приділити тим чи іншим завданням.

Раніше ми цього не могли зробити і виходили із ситуації, лише доопрацьовуючи незасвоєний матеріал на додаткових та індивідуальних заняттях, - объясняет наш эксперт.

Появляется эссе и свобода действий
Fotolia_81079252_Subscription_Monthly_M_72221431005676565

Эссе – это небольшое по объему сочинение в произвольной форме, которое выражает индивидуальное мнение по поводу чего-либо.

– Таким чином, уже починаючи з третього класу, діти вчитимуться висловлювати свою думку.

Якщо раніше ми писали твір-роздум, твір-опис, твір-розповідь, для кожного з яких існує свій структурний план, то в есе такого немає. Тут головне – висловити свою думку без будь-яких інших вимог щодо цього жанру.

Тобто робиться ставка на те, щоб розкрити індивідуальність дитини, її творчі особливості – так, як і на уроках образотворчого мистецтва та трудового навчання в усіх початкових класах.

Тепер учителі, спираючись на думку батьків, будуть вибирати, що дітям більше до душі, а батькам по кишені: ліпити з пластиліну або майструвати з бісеру, шити або клеїти тощо, - говорит Анна Капелюха.

Отменяются проекты «для родителей»
CIMG6121

Так, вместо десяти проектов за год, которые ранее необходимо было подготовить каждому ученику (а это, как правило, делали его родители, поскольку ребенку такое не под силу) в рамках «Природоведения», оставлено всего четыре, один из которых исследовательский.

– Причому тепер учитель сам має право визначати назви проектів – так, щоб дітям це було близьке і зрозуміле. Крім того, можна самостійно вибирати теми для екскурсій.

А окремі, складні для сприйняття теми – як з природознавства, так і з предметів «Основи здоров’я» та «Я у світі» – взагалі перенесено для вивчення у старших класах.

Знято дублювання тем.Програму дійсно адаптували відповідно до вікових особливостей дітей. Причому це стосується майже кожного предмету.

Ми не будемо більше вчити складних і незрозумілих для віку молодших школярів термінів – у нових підручниках їх обіцяють замінити на нові і зрозумілі.

***

Печально, что…

Несмотря на то, что уже в 2016/2017 учебном году дети будут учиться по другим программам, учебники, которые соответствовали бы всем рекомендованным ныне изменениям и нововведениям, появятся лишь после утверждения нового Государственного стандарта начального общего образования, что запланировано сделать в 2018 году.

А пока учителя начальных классов, имея свободу действий, будут вынуждены минимум два года исходить из того, что есть.

И если для тех из них, кто болеет за своих учеников и работает на результат, это будет дополнительным испытанием на профессионализм, то для учителей, которым на детей наплевать (к сожалению, в школах Чернигова работают и такие кадры), это станет официальной причиной и вовсе не утруждать себя

МНЕНИЕ

Александр Дяченко, заместитель начальника управления образования, начальник отдела развития общешкольного и внешкольного образования и воспитания управления образования Черниговского городского совета:

– Я не уверен, что настолько кардинально надо было упрощать программу начальной школы. Часть детей ее успешно осваивали.

Поэтому я – за индивидуальный подход. По крайней мере, в специализированных школах, думаю, целесообразно было бы оставить прежние требования к ученикам 1–4-х классов.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#АннаКапелюха #школа #реформа #техникачтения #таблицаумножения
0,0
Оцініть першим
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Авторизируйтесь, чтобы оценить

Коментарі

live comments feed...