Максим Микитась: «У кожному селі, в яке б ми ні завітали, люди просять найперше – дайте нам нормальну дорогу»

Хто тільки не сварився на якість українських доріг? Здається, ще трохи – і вони перетворяться на головний негативний бренд України разом із корупцією та російською агресією на сході. Навіть міжнародні організації теж додали ложку дьогтю – у нещодавньому дослідженні індексу глобальної конкурентоспроможності «Global Competitiveness Index 2017–2018» українським дорогам дали аж 130-те місце зі 137 можливих.

Україна посіла в рейтингу місце одразу за африканською країною Мозамбік. Гірше за українські дороги лише в Парагваї, Ємені, Гвінеї, Мадагаскарі, Гаїті, Демократичній Республіці Конго та Мавританії.

У Міністерстві інфраструктури вже повідомили – ця міжнародна аналітика зовсім не враховує ремонти доріг за останній 2017 рік. А між іншим, лише тоді їх облаштували рекордну кількість – понад 2177 км. Це найбільший показник за останні 14 років. Також закордонний рейтинг містить узагальнені дані по всіх українських регіонах, і там ніхто не виокремлював, де і в якій області стан справ кращий, а де гірший. А дарма. Бо в Україні є дороги, якість яких нічим не гірша за європейські аналоги. Ба, більше. Чернігівщина входить до п’ятірки областей, де рівень дорожнього покриття один із найкращих в Україні. І так триває вже три роки поспіль. Будь-який автомобіліст зі стажем, який мандрує країною, легко підтвердить цю тезу.

Дайте нам дорогу

Народний депутат Максим Микитась – водій зі стажем. У студентські роки, коли бракувало грошей, навіть підробляв таксистом. А нині під час подорожей округом він сам сідає за кермо, тому про те, де які дороги і в якому стані, знає не з чуток. Відтак його особиста позиція – дороги завжди повинні бути у фокусі державних інтересів.

– У кожному селі, у яке б ми ні завітали, люди просять найперше – дайте нам нормальну дорогу, – говорить народний депутат. – Це і в Петрушах, і в Ковпиті, і в Замглаї, і в Ріпках, і в Любечі та ще в безлічі інших населених пунктів. Десь нам удається знайти кошти, і є вже успіхи. Десь іще мусимо попрацювати. Одна з найплачевніших ситуацій склалася в Замглаї, де єдина дорога, що зв’язує селище з райцентром Ріпками, перебуває в катастрофічному стані. Ми були там узимку й мало не зламали вісь у тамтешніх ямах. Автобуси відмовляються їхати тією трасою. Тож зараз шукаємо шляхи й кошти для вирішення цієї проблеми.

Загалом за майже два роки роботи вдалося відремонтувати капітально майже кілометр проїжджої частини на вулиці Дружби в селі Киїнці. На це витратили841 тисячу гривень. А на капітальний ремонт дорожнього покриття в межах площі Центральної та перехрестя вулиці Поліської в селищі Добрянці Ріпкинського району виділено 1,5 мільйона гривень.

Також у планах народного депутата ремонт проїжджої частини в житловому районі Масани в рамках облаштування скверу на кінцевій зупинці 6-го маршруту тролейбуса. Є ще перспективи ремонту доріг у Ковпиті, Ріпках, Любечі та в багатьох інших містечках і селах. Роботи ще багато, тим більше, що держава декларує: цього року запланували ремонт іще більшої кількості доріг – понад 4 тисячі кілометрів. Допомагає тут і децентралізація, бо там, де утворилися об’єднані територіальні громади, люди вже самі приступають до ремонту, місцеві бюджети виділяють кошти на проектно-кошторисну документацію. Так вчинили в Іванівці Чернігівського району, де в перший рік роботи ОТГ вдалося зробити капітальний ремонт двох вулиць – у Ладинці та в самій Іванівці. На Київській трасі зробили «острівець безпеки» як зразок для наслідування, цей об’єкт відзначив окремим постом у соцмережі Фейсбук міністр інфраструктури України Володимир Омелян.

Один євро, інвестований у розвиток мережі доріг, дає 2,5 євро зростання ВВП

Роботи дійсно ще дуже багато, зазначає Максим Микитась. Тим більше, що в березні цього року уряд якраз ухвалив першу 5-річну програму розвитку автомобільних доріг на 2018-2022 роки:

– Для відновлення доріг потрібні час і кошти, – переконаний народний обранець. – Тепер ми до цього поступово приходимо, і це добре. Однак досягти результатів можна лише за умови впровадження європейської системи управління, гарантованого фінансування та чіткої програми розвитку. Згідно з висновками експертів, 1 євро, інвестований у розвиток мережі доріг, дає 2,5 євро зростання ВВП. І тут я погоджуюся з керівником Укравтодору Славомиром Новаком – нам потрібні ці ремонти.

До кінця 2022 року в планах урядовців відремонтувати половину загальної мережі доріг державного значення, а це близько 20 тисяч кілометрів. Загальний обсяг фінансування програми становить майже 300 мільярдів гривень, із яких 178 млрд грн – за рахунок Державного дорожнього фонду, 113,8 млрд грн – за рахунок інших джерел. Водночас, за підрахунками експертів, реалізація програми протягом п’яти років повинна принести понад 800 млрд грн зростання ВВП.

Що стосується саме Чернігівської області, то, за даними облдержадміністрації, відповідно до ухваленої торік Програми фінансування робіт із будівництва, реконструкції, ремонту й утримання автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення, у нас потребують ремонту майже 1000 км автошляхів загального користування державного значення. Із них капітальний ремонт потрібен на 451 км доріг, поточний – на 503 км. Вартість робіт, за попередніми розрахунками, становить понад 17 млрд грн. На жаль, поки фактичне фінансування за останні роки становить близько 3%, а на експлуатаційне утримання в 2017 році змогли виділити тільки 10% від потреби.

Микитась дороги
Если вы заметили ошибку, выделите необходимый текст и нажмите Ctrl+Enter, чтобы сообщить об этом редакции
Оцените первым
(0 оценок)
Пока еще никто не оценил
Пока никто не рекомендует
Авторизируйтесь ,
чтобы оценить и порекомендовать

Комментарии

Общество
Будівлю спеціалізованої загальноосвітньої школи №1 з поглибленим вивченням іноземних мов завершують термомодернізовувати. Наразі замінюють усю систему опалення, монтують нові радіатори та облаштовують індивідуальний тепловий пункт. Також повністю оновили освітлення у школі - старі лампи замінили на нові сучасні енергоощадні. Таку інформацію повідомила пресслужба міської ради. Масштабні роботи з утеплення стін та покрівлі старого та нового корпусів розпочал...
Криминал
Небайдужий чернігівець повідомив до поліції про ймовірного автокрадія – невідомого чоловіка, який порпався в автівці. Зловмисника затримали «на гарячому». Про це повідомила пресслужба патрульної поліції. Сьогодні близько другої ночі на лінію "102" надійшло повідомлення, що на вулиці Генерала Пухова невідомий чоловік нишпорить у чужому авто. Заявник побачив, як на паркувальному майданчику біля однієї з багатоповерхівок поміж автомобілів ходить людина та см...
Здоровье
Психотерапевт та бізнес-тренер Олександр Микитуха вважає, що тактика залякування і провокації його на панічні настірої – не найкращий варіант ведення діалогу. За словами спеціаліста, зовнішнє оточення на людину діє – тож вплив буде. – Однозначно окружение на нас действует. В Нью-Йорке в 70-х полиция каждого, кто переходил на красный свет светофора, отправляла на сутки в камеру. Относительно небольшое нарушение – и большая расплата за него. Чтобы общество у...
Общество
Чернігівська «Десна» вийшла з відпустки, а офіційний сайт клубу натякнув на те, що до колективу ось-ось приєднаються потенційні новачки. Поки про них нічого не відомо – тож головне завдання і програма-мінімум – збереження нинішнього складу. Особливо у оборонній лінії, де чернігівці проявили себе у сезоні, що минув якнайкраще. Менше пропустили лише «Шахтар» і «Зоря». «Футбол news» повідомляє, що саме на захисниках нині зосередилися в клубі. Зокрема, нині ве...
Общество
За інформацією Управління охорони здоров’я Чернігівської ОДА станом на 11 годину 3 серпня в області виявлено 17 нових випадків COVID-19. ПЛР-тести підтвердили захворювання у п’яти мешканців Чернігова, чотирьох жителів Прилук (плюс троє – з Прилуцького району). Решта – пацієнти з Ічнянського, Куликівського, Ріпкинського, Сновського та Чернігівського районів. З них один хворий перебуває на госпіталізації у Чернігівській обласній дитячій лікарні, інші лікують...
Происшествия
Сьогодні, 3 серпня, у Чернігові на вулиці Мазепи 62 В, неподалік зупинки «Нафтобаза», на підприємстві сталася пожежа складських приміщень. Про це повідомляє Суспільне Чернігів, з посиланням на речника Управління ДСНС області Євгенія Дубини. Наразі в приміщенні завалилася одна стіна. Ніхто з рятувальників не травмувався. Як повідомив речник патрульної поліції області Віталій Копистко, на місці також працюють патрульні, які перекрили рух на перехресті вулиц...
Общество
З понеділка, 3 серпня, почалося цілодобове перекриття руху автотранспорту на вулиці Коцюбинського. Дорогу закрито на ділянці від перехрестя з вулицею П’ятницькою до перехрестя з вулицею Мстиславською. Триватиме це до 20 вересня. Причина перекреиття – проведення робіт із заміни магістральної теплової мережі Чернігівської ТЕЦ. Відповідний дозвіл надав минулого тижня виконавчий комітет Чернігівської міської ради. Роботи з переукладання мережі займуть близько...
Общество
Від початку епідемії коронавірусної інфекції у трьох із 22 районів Чернігівської області досі не виявлено жодного випадку зараження. Мова про Коропський, Срібнянський і Талалаївський райони. Про це повідомляє Укрінформ з посиланням на заступника голови Чернігівської ОДА та керівника робіт із ліквідації надзвичайної ситуації Андрія Подорвана. "Є у нас території, де досі не зафіксовано жодного випадку коронавірусу. Це - Коропський, Срібнянський і Талалаївськ...
Происшествия
Вчора, 2 серпня, на вулиці Шевченка біля будинку №114А сталася дорожньо-транспортна пригода. Про це повідомляє Департамент з питань цивільного захисту та оборонної роботи Чернігівської ОДА. Dacia Logan збила пішохода, внаслідок чого, жінка отримала тілесні ушкодження та була доставлена до КНП "Чернігівська центральна районна лікарня".