• Головна
  • Два кола пекла. Як проїхати П'ять кутів і не порушити правила
09:35, 5 червня 2019 р.

Два кола пекла. Як проїхати П'ять кутів і не порушити правила

Два кола пекла. Як проїхати П'ять кутів і не порушити правила

Після реконструкції дороги на П’яти Кутах у водіїв з’явилася купа запитань. Хто кого пропускає, хто їде першим… З огляду на те, що у автомобілістів навіть після встановлення всіх знаків залишились непорозуміння, дорожники мають намір змінити геометрію однієї ділянки перехрестя.

Вісь вулиці 1 Травня змістять праворуч – до вулиці Боднарука. У результаті автомобілі відразу виїжджатимуть на край малого кола, а не на його центр. Така додаткова реконструкція вже розпочалась, дорожники вже познімали бордюри та будуть зміщувати дорожнє покриття.

– Коли на перехресті прямий кут, зрозуміло: ти виїхав – і вже на колі. А тут, між Боднарука і 1 Травня, 45 градусів, – пояснив Ярослав Куц.

Зі свого боку міський голова Владислав Атрошенко запропонував узгодити з поліцією можливість використовувати ще один інструмент – напис («СТОП» або «Дати дорогу») безпосередньо на дорожньому полотні.

Також мер зазначив, що добре би збільшити радіус кола і на перетині вулиці Олега Міхнюка з проспектом Перемоги, змістивши для цього бордюри.

Щоб спростити життя водіям, ми звернулися до патрульної поліції з проханням пояснили, як правильно рухатися колом. Проте там нам відповіли, що на цих ділянках дороги все зрозуміло. Тому ми обговорили проблемні моменти, які можуть виникнути на колах на П’яти Кутах, з інструктором Чернігівської автошколи ТСО України Сергієм Резниченком і з’ясували, як краще ці всі кола проїхати.

Два кола пекла. Як проїхати П'ять кутів і не порушити правила, фото-1

Малюнок 1

* На коло в’їжджають за принципом «перешкода праворуч». Той, хто спускається з вулиці 1 Травня в бік проспекту, при в’їзді на коло має перевагу над тим, хто в’їжджає на коло, коли їде проспектом Перемоги в бік центру міста. Спочатку на коло в’їжджає авто з 1 Травня, адже для того, хто їде проспектом, він є «перешкодою праворуч», яку треба пропустити.

Якщо до кола разом з вами під’їжджає авто з вулиці Боднарука, то спочатку на коло виїжджає воно, адже це «перешкода праворуч» для автомобіля, що їде з 1-го Травня.

Відповідаючи на питання наших читачів з приводу того, що на малюнку 1 водій начебто одразу опиняється на колі через дві смуги руху, зазначаємо, що це не так. Дві смуги ніяк не впливають на заїзд водіїв на коло. Треба звертати увагу на той момент, коли саме водії бачать знак «Дати дорогу». Вони його помічають та мають виконувати ще за декілька метрів перед заїздом на коло, тому ніяким чином водії не можуть одразу та в один момент опинитись на колі. Водії мають заїжджати на коло тільки після зупинки у відповідності до знаку «Дати дорогу».

Аби водії напевне зупинялись, Сергій Резніченко радить встановити знак «Стоп» на проспекті Перемоги перед малим колом. В такому разі, водіям стане ще більш зрозуміло, що на тій ділянці треба зупинятися та давати дорогу тим, хто їде з вулиці 1-го Травня.

Окрім цього, на думку інструктора, варто було б зробити одну смугу на колі, а не дві. Це теж значно спростило би розуміння проїзду по колу для водіїв.

*Коло – головна дорога (якщо є спеціальний знак). Про це інструктор радить пам’ятати під’їжджаючи. Не варто намагатися в’їхати швидше. За аналогією з класичним перехрестям, ті, хто на колі, уже їдуть головною. Вклинюватися між ними не можна. Дочекайтеся своєї черги.

Проблема в тому, що нині транспортні засоби, що спускаються з вул. 1 Травня, і автівки, які рухаються від вул. Молодчого, приїжджають на мале коло фактично в одну точку. Саме тому й потрібна реконструкція зі зміщенням 1 Травня праворуч.

Два кола пекла. Як проїхати П'ять кутів і не порушити правила, фото-2

Малюнок 2

* Пам’ятайте про «перешкоду праворуч». Перетин проспекту Перемоги та вулиці 1 Травня перед в’їздом на менше коло небезпечний тим, що водії, які їдуть проспектом, часто сприймають цю дорогу як головну й проїжджають, не пропускаючи тих, хто спустився з 1 Травня. У свою чергу ті, хто їде з 1 Травня, часто починають пропускати тих, хто їде з проспекту, не усвідомлюючи, що саме вони – головні. Проте головна дорога – це саме коло. На коло заїжджають за принципом «перешкода праворуч».

Два кола пекла. Як проїхати П'ять кутів і не порушити правила, фото-3

Малюнок 3

* Якщо ви тролейбус, або вантажівка, які їдуть з проспекту в бік П’яти Кутів. Іноді конфліктні ситуації можуть ставатися на перетині проспекту Перемоги та вулиці Міхнюка. Коло там маленьке й незручне для тролейбуса. Інструктор каже, що у випадку, коли на коло одночасно під’їжджають тролейбус з проспекту та авто з вулиці Міхнюка, то тролейбус мав би пропустити авто, адже це авто для нього є перешкодою праворуч. Але, оскільки радіус кола маленький, водії габаритних транспортних засобів мінімально змінюють пряму траєкторію руху і часто ігнорують правило «перешкода праворуч», не відчуваючи кола як такого.

Два кола пекла. Як проїхати П'ять кутів і не порушити правила, фото-4

Малюнок 4

* Той, хто виїжджає з двору біля Деснянського районного суду, пропускає всі авто. Якщо їде в бік проспекту, то також має зупинитися за перехрестям з вулиці Молодчого біля трикутного острівця перед колом і знову пропустити автомобілі на колі.

***

Багато хто з наших читачів не задоволені малим колом та пропонують його збільшити або ж створити єдиний овал, замість двох кіл. Адже на думку водіїв, це зробить проїзд цієї ділянки більш комфортнішим.

За словами Сергія Резніченка, збільшення радіусу малого кола може в деякій мірі полегшити життя водіям. Створити суцільний овал замість двох кіл також можна, проте чи дасть це якийсь результат, важко сказати напевне.

ПАМ’ЯТАЙ

  • Коли ви вже на колі – ви головний.
  • Перед в’їздом на коло пам’ятайте про правило «перешкода праворуч» і не поспішайте стати головним.

За фото окрема подяка Сергію Примі.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#П'ять кутів #кола #дорога #ремонт #реконструкція #правила
Оголошення
live comments feed...