• Главная
  • Чернігів в очікуванні «європейських» тролейбусів
11:02, 3 августа 2019 г.

Чернігів в очікуванні «європейських» тролейбусів

Чернігів в очікуванні «європейських» тролейбусів

Чому саме «європейських»? А тому що кошти в розмірі 6 млн євро на придбання майже 40 нових та сучасних тролейбусів Чернігову надає Європейський інвестиційний банк (ЄІБ). Саме ця установа у співпраці з чернігівськими спеціалістами складала умови до міжнародного тендеру, за яким буде визначено підприємство-переможця. Разом із Черніговом у кредитуванні від ЄІБ беруть участь Київ, Харків та Луцьк.

Відкриття пропозицій – скоро

За словами начальника управління транспорту, транспортної інфраструктури та зв’язку Чернігівської міськради Олександра Рижого, тендер на придбання 38–40 тролейбусів уже оголошено, а відкриття пропозицій відбудеться зовсім скоро, а саме – 5 серпня. Тоді ми і дізнаємось, хто ж запропонував найнижчу ціну та буде поставляти кілька десятків новеньких «рогатиків» до Чернігова.

Чернігів в очікуванні «європейських» тролейбусів, фото-1

–Тендер на поставку тролейбусів уже оголошено, він діє на європейській платформі закупівель. Відкриття пропозицій буде 5 серпня. За інформацією тендерного комітету, документацію по тендеру вже придбали чотири підприємства, одним з яких є «Еталон-Лізинг», тобто Чернігівський автозавод. Чи всі вони подадуть заявки на участь у тендері, стане відомо тільки після відкриття пропозицій, а поки що ми можемо тільки дізнатись, хто придбав цю документацію і ознайомився з нею, – говорить Олександр Рижий.

Він також додав, що придбати тендерну документацію та подати свою заявку можна до 5 серпня, тож точна кількість учасників стане сюрпризом під час відкриття пропозицій.

Умови міжнародного тендеру

Як каже Олександр Рижий, цей тендер є міжнародним, тому в ньому можуть брати участь і закордонні компанії – виробники тролейбусів. Роботу над ним і його документацією проводили чернігівські спеціалісти. Потім тендерну документацію відправляли на консультацію до ЄІБ, там її перевіряли консультанти, і вже після цього сам банк оголошував тендер на закупівлю тролейбусів у Чернігові.

– Якихось кардинальних відмінностей у міжнародній тендерній документації від української немає, особливо з приводу технічного забезпечення тролейбусів. У «рогатиках», наприклад, має бути автономний хід із визначеним навантаженням пасажирів. До речі, у чернігівських «Барвінках» він також є, і вони можуть об’їжджати якесь маленьке ДТП, не підключаючись до мережі на відстань до кілометра, – зазначив начальник управління.

Проте є ціла низка вимог до самих підприємств-виробників. Зокрема, вони повинні мати досвід в якості постачальника, принаймні за одним контрактом із загальною вартістю мінімум 8,5 млн євро або принаймні за двома контрактами протягом останніх п’яти років, вартість яких становить мінімум 5 млн євро, які були успішно та в повній мірі завершені. Також учасник торгів повинен мати успішний досвід виконання аналогічних поставок тролейбусів або автобусів аналогічних моделей у кількості не менше 100 одиниць за останні 5 років. І таких умов ще кілька, але чи відповідають ним більшість українських виробників, подивимось згодом.

Серед вимог до виробників буде і кольорова гама, в яку повинні бути пофарбовані тролейбуси. В ЧТУ не відмовляються від уніфікації всіх тролейбусів під один колір – бірюзовий, як і раніше куплені «Барвінки».

Були варіанти

ЄІБ не єдиний європейський кредитор, в якого Чернігів міг залучити кошти на придбання тролейбусів, ще був варіант з Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР). Проте, за словами Олександра Рижого, пропозиція ЄІБ була набагато вигіднішою.

– На сьогоднішній день всі міста, які працюють з ЄІБ, ще не отримали тролейбуси в користування. З уже реалізованих проектів в Україні – це тільки кредити від ЄБРР. Вони різняться за системою залучення коштів. Якщо, наприклад, ЄБРР дає кошти під 7 % річних, то ЄІБ дає під 2 % – це суттєва різниця, яка залишиться в нашому міському бюджеті. Але в ЄІБ більш складний процес оформлення всіх документів. У співпраці з ЄБРР ми вже давно могли купити та отримати ті тролейбуси, але навіщо місту переплачувати зайві кошти? – каже пан Олександр.

Щодо того, коли можна буде отримати нові тролейбуси, якщо не виникне ніяких перешкод. Часова схема виглядає наступним чином: 5 серпня відкривають пропозиції, потім є 60 днів на визначення переможця, і лише після цього дається 120 днів на підписання контракту. Після підписання контракту протягом року тролейбуси мають бути поставлені до депо КП «ЧТУ».

***

Із сучасних тролейбусів у ЧТУ є 27 «Барвінків» + 3 БКМ (білоруські тролейбуси) + 2 ЛАЗи. Решта –ЗіУ або Південмаш. Перші низькопідлогові жовті ЛАЗи вже від’їздили свій строк експлуатації в 10 років. Вони потребують капітального ремонту.

Однак є одне але

Усе добре, але для повноцінної купівлі такої кількості тролейбусів та освоєння коштів не вистачає одного документа. А саме – підписаної чотирьохсторонньої угоди між ЄІБ, Чернігівською міською радою, Міністерством інфраструктури та Міністерством фінансів.

– Ми вже з нетерпінням чекаємо на відкриття заявок у тендері, але справа в тому, що в нас ще не підписана чотирьохстороння угода про передачу коштів. Ми чекаємо на рішення Мінфіну з цього приводу. Якщо за час тендера ця угода не буде підписана, то тендер просто втратить свою чинність. Ті кошти, які підприємства витратили на купівлю тендерної документації, нікуди не пропадуть, адже в підприємств просто вже буде тендерна документація на наступний тендер, який ми обов’язково оголосимо знову в разі такого прикрого непорозуміння, – зазначив начальник управління транспорту.

Если вы заметили ошибку, выделите необходимый текст и нажмите Ctrl+Enter, чтобы сообщить об этом редакции
#тролейбуси #тендер #європейський кредит #оновлення #громадський транспорт
0,0
Оцените первым
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Авторизируйтесь, чтобы оценить

Комментарии

Объявления
live comments feed...