10:11, 21 січня 2020 р.
В Чернігів можуть купити вживані тролейбуси з Європи
Чернігівське тролейбусне управління вивчає досвід інших українських міст з тим, аби проаналізувати всі аргументи «за» та «проти» в питанні закупівлі бувших у використанні тролейбусів.
Керівник «ЧТУ» Руслан Ємець разом з профільним заступником міського голови Андрієм Черненком побували в Івано-Франківську з тим аби вивчити тамтешній досвід експлуатації вживаних тролейбусів.
Висновки чиновників позитивні: в Івано-Франківську три роки тому купили машин з Австрії та Польщі і не мають на них нарікань. При цьому є серйозна економія в ціні.
Руслан Ємець розповів, що Івано-Франківськ три роки тому придбав тролейбуси MAN з Австрії 1994–96 років випуску, а також більш нові Volvo, зібрані в Польщі в 2008 році. Останні – 18-метрові «гармошки».
Ціна тролейбусів – від 600 тисяч гривень до 1,2 мільйони гривень. Тоді як останні закупівлі нових тролейбусів в Чернігові коштували місту 4,96 мільйони за одиницю.
Якщо не орієнтуватися на найдорожчі «гармошки» (а вони, на думку Руслан Ємця, в Чернігові або не потрібні, або ж вистачить 3–5 таких машин), то виходить економія коштів приблизно в 5 разів
Міський голова Владислав Атрошенко зауважив, що коли б мова йшла про економію в два рази – то перевагу слід було би віддати новим тролейбусам (це – місцевий виробник, зарплати чернігівцям і податки в бюджет міста), але в даному випадку, коли стоїть питання: придбати 5–6 нових чи 25 вживаних – то це, на думку мера, «серйозний аргумент».
Разом з тим він зауважив, що нові машини чернігівського виробництва викликають чимало питань, тоді як транспортники з Івано-Франківська на старішу європейську техніку не нарікають.
– Серйозних нарікань там нема, а у нас до наших нових є серйозні. Бажання свідомо підтримати свого виробника – тому мовчимо і терпимо. А питання по якості чесно сказати є. Ми знайшли точки порозуміння з виробником, але…– сказав Владислав Атрошенко.
Він попросив за пару тижнів остаточно сформувати стратегічне бачення з урахуванням усіх аргументів і визначити щодо подальших кроків. Вочевидь, місто може зупинитися саме на дешевшому варіанті.
Зокрема, Андрій Черненко вже розповів, що в європейські міста розіслані запити аби вивчити пропозиції.
– Вже запити розіслали в Європу, спілкуємося з представниками, шукаємо нормальний підхід,– зазначив заступник міського голови. Наразі вивчаються наявність підходящих машин, можливі терміни їх поставки, документальні процедури.
З мінусів вживаних тролейбусів з Європи можна відзначити, крім їхнього віку, небажання іноземних інженерів втрачати замовлення на обслуговування. Зокрема, ті ж австрійці прописали запрошення своїх фахівців для діагностики і ремонту придбаних Івано-Франківськом тролейбусів. Разом з тим, техніка працює вже три роки фактично без поломок.
Ще одна засторога – машин більш старшого віку в Європі випускалися у варіанті з високою підлогою. Вони надійніші, але не пристосовані для перевезення маломобільних груп населення – осіб з інвалідністю, батьків з дитячими візочками.
Нагадаємо, на 2020 рік в бюджеті Чернігова закладено 30 мільйонів гривень на оновлення рухомого складу електротранспорту.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
ТОП новини
Спецтема
Оголошення
12:53, 26 березня
00:00, 26 лютого
10:22, 20 березня
12:53, 26 березня
12:53, 26 березня
live comments feed...