Коронавірусна година пік у Чернігові

Однією зі сфер, на роботі яких пандемія коронавірусу позначилася чи не найбільше, був і залишається громадський транспорт. Адже обмеження стосовно кількості пасажирів, які можуть одночасно знаходитися в салоні маршрутки або тролейбуса, були введені чи не одразу. І попри поступове послаблення продовжують діяти й нині. Так, у салоні не може одночасно бути людей більше, ніж сидячих місць. Щоправда, на практиці це обмеження реалізовується, м’яко кажучи, не дуже.

Ті, кому регулярно доводиться їздити в маршрутках або тролейбусах у години пік, мабуть, помічали – не те що сісти, а навіть просто проштовхнутися до них інколи буває досить складно. На фоні поширення COVID-19, яке впродовж останніх місяців набирає катастрофічних для країни обертів, перевантажений громадський транспорт стає додатковим джерелом небезпеки.

У тролейбус люди заходили боком

Для того аби зрозуміти масштаби проблеми, варто просто подивитися на кількість пасажирів, які намагаються потрапити до транспорту зранку та ближче до вечора. Тобто тоді, коли люди їдуть на роботу або повертаються додому. І якщо у звичайний час транспорт буває незаповненим навіть на половину, то в години пік доїхати кудись, навіть стоячи, буває проблематично.

– Зазвичай я не часто користуюся транспортом. Буває, що пару зупинок всього треба проїхати, тому з переповненістю маршруток чи тролейбусів зіштовхуюся рідко. Хоча одного разу їхав на Коти, то в тролейбусі стільки людей було, що в нього боком проходили, бо навіть зайти або вийти нормально було неможливо. За маски часто кажуть щось, а от за кількість людей ніколи не чув, – розповів містянин Петро на зупинці в районі Красного мосту.

Ті, хто за допомогою громадського транспорту має долати великі відстані щоденно, бідкаються: зранку та ввечері доїхати кудись у транспорті, де б карантинних норм перевезення пасажирів дотримувалися, практично неможливо.

Зранку транспорт часто переповнений. Не те що сісти, а навіть просто стояти важко. І ніколи не бачив, щоб кількість людей якось обмежувалася. За тим, щоб люди були в масках, як правило, слідкують, роблять зауваження. Принаймні не помічав такого, щоб нічого не казали, – поділився спостереженнями Дмитро.

– Если люди заходят без масок, то им всегда делают замечания. При мне еще не было такого, чтобы кто-то зашел и его не попросили надеть маску, – відзначила чернігівка Вероніка.

Усе залежить від кондуктора

Для того аби зрозуміти, чому склалася така, не дуже правильна за умов пандемії, ситуація, ми звернулися до Руслана Ємця, начальника КП «Чернігівське тролейбусне управління».

– Скільки людей буде перевозити тролейбус, залежить від кондуктора. Ми з ними регулярно проводимо інструктаж та нагадуємо, що в салоні може їхати така кількість пасажирів, що дорівнює кількості місць для сидіння. Але ж, розумієте, у нас і оплата праці залежить від пасажиропотоку та виручки. І, напевно, тому кондуктори не зовсім дотримуються цих вимог, – розповів він.

Крім того, Руслан Ємець зазначив, що, за наявною у нього інформацією, громадський транспорт не входить до основних місць, де люди можуть підчепити небезпечну хворобу. Наприклад, ті ж ресторани набагато небезпечніші. Утім це не означає, що про пандемію всі забули, а ситуацію не намагаються взяти під контроль.

– У мене є моральне виправдання в подібній поведінці кондукторів, але я не провокую їх порушувати заборони, і на кожній зустрічі наголошую про важливість цих обмежень. Штрафувати за порушення подібних обмежень я їх не можу, бо це не прописано в Кодексі законів про працю, – наголосив Руслан Ємець.

Ще одна вагома причина, через яку в години пік важко дотримуватися карантинних вимог: у Чернігові тролейбус залишається, так би мовити, соціальним транспортом. Адже пенсіонери можуть їздити в ньому безкоштовно, а тому, як правило, і обирають їх для пересування містом, значно збільшуючи навантаження.

Виходом із ситуації могло б стати збільшення в години пік кількості «рогатиків», які працюють на маршрутах, але з огляду на фінансовий та технічний стан підприємства зробити це неможливо. До того ж, через пандемію підприємство зіштовхнулося з кадровим голодом.

– На сьогоднішній день при дотриманні цих обмежень я й половини всього пасажиропотоку не перевезу, бо вже немає тих 150 тролейбусів на лінії, що були ще 15 років тому. До того ж у нас зараз хворіють 22 водії, і я вже не можу випустити в місто стандартну кількість машин – 64, а виходить лише 62 тролейбуси з великим перепрацюванням зі сторони здорових водіїв, – пояснив Руслан Ємець.

Припри те, що бюджет підприємства невеликий, воно без жодної додаткової підтримки з боку місцевої влади робить усе від нього залежне, аби завадити поширенню хвороби. Насамперед ідеться про дезінфекцію салону. Так, КП «ЧТУ» витрачає на місяць близько 40 тис. грн власних коштів. Щоправда, для цього доводиться економити на чомусь іншому.

Я думаю, що єдиним варіантом, при якому можна дотримуватись обмеження в перевезенні пасажирів включно на місцях для сидіння, є повернення до спецрежиму перевезень. Тоді, під час жорсткого карантину, ми перевозили лише працюючих чернігівців. Зараз би це теж спрацювало, бо я не знаю, як кондуктор може пояснити людині, яка хоче доїхати на роботу, що їй не можна зайти, бо всі сидячі місця зайняті пенсіонерами, – розповів керівник КП «ЧТУ» Руслан Ємець.

Відповідальність лежить і на пасажирах

В аналогічній ситуації знаходяться і приватні перевізники. Наприклад, Володимир Козир, директор ТОВ «Пассервіс-люкс» та представниця ПрАТ «Таксосервіс», яка не захотіла, аби ми вказували її ім’я, розповіли, що контролювати кількість людей у транспорті практично неможливо.

Основна причина – карантинні обмеження не відповідають потребам людей. Адже на відміну від часів посиленого карантину, нині всі підприємства, ринки та магазини працюють. А отже, і кількість людей, які потребують громадського транспорту в місті, така ж, як і до карантину. І якщо навесні навіть обмеження, за якими в салонах мали їздити не більше 10 людей, можна було виконувати, бо й кількість бажаючих була невеликою, то нині зробити це, не спричинивши у місті транспортний колапс, неможливо.

– Если взять время усиленного карантина, то людей в транспорте было мало, не только потому, что не пускали пассажиров выше нормы, а и потому, что их поток был намного меньше. Если тогда в транспорт не могли сесть один-два человека, то сейчас людей намного больше передвигается. Плюс в то время многие начали ходить пешком или пересели на личный транспорт, ну или, например, их коллеги подвозили. Сейчас этого уже нет, – зазначив директор ТОВ «Пассервіс-люкс» Володимир Козир.

Тим не менш перевізники зазначили, що інші протиепідемічні заходи виконуються: водії їздять у масках, а на кожній кінцевій зупинці та опісля робочого дня салони провітрюються та обробляються дезінфекторами.

А ось за масковим режимом серед користувачів слідкувати досить важко.

– Сейчас у нас каждый день война идет между водителями и пассажирами, которые не хотят надевать маски. Полиция штрафует водите лей – а что они могут сделать? Ведь не сможешь каждого не пустить!– бідкається перевізник.

– Сейчас опять же есть большая проблема с людьми, которые заходят без масок. Им делаешь замечание, а они начинают спорить, ругаться и рассказывают, что мы все дураки и ничего не понимаем. А вот они прочитали где-то в интернете, что коронавируса не существует, а маски вообще вредят здоров’ю, и считают это истиной в последней инстанции. Люди должны думать о своем здоровье. У нас небольшой город, если выходить раньше, то можно и пешком дойти куда угодно и не подвергать себя дополнительной опасности. Ведь люди же делали так во время усиленной фазы карантина а что сейчас мешает? – розповіла представниця ПрАТ «Таксосервіс».

Перевізники наголошують, що багато чого залежить і від самих пасажирів. Адже про необхідність збереження соціальної дистанції, носіння масок та дотримання правил гігієни відомо всім. На жаль, чимало людей принципово відмовляються виконувати ці правила і таким чином наражають на небезпеку себе й оточуючих.

Зрештою, їхати чи не їхати переповненим салоном, також обирає кожен. Щоправда, якщо карантинний режим буде знову посилено, а з огляду на те, що наша країна входить до десятки світових лідерів за темпами поширення коронавірусу, рано або пізно це станеться. А тоді, як і навесні, такого вибору вже не буде.

Еженедельник "Семь Дней"
тролейбуси маршрутки коронавірус громадський транспорт
Если вы заметили ошибку, выделите необходимый текст и нажмите Ctrl+Enter, чтобы сообщить об этом редакции
Оцените первым
(0 оценок)
Пока еще никто не оценил
Пока никто не рекомендует
Авторизируйтесь ,
чтобы оценить и порекомендовать

Комментарии

Общество
Протягом двох минулих діб, на Чернігівщині зафіксовано 179 нових випадків інфікування COVID-19. Протягом неділі, померли п’ятеро хворих. Такі дані, з посиланням на Управління охорони здоров’я, оприлюднила пресслужба ОДА. Переважна більшість хворих, а саме 100 чоловік, зареєстрована у Чернігові. Від ускладнень спричинених коронавірусом померли 62-річний житель Козелецького району, 82-річна жінка з Борзнянського, 68-річний чернігівець, 82-річна жінка з Ніжин...
Общество
Після того, як стало відомо, що Дарницький районний суд ухвалив рішення зaборонити Вахтангу Кіпіaні тa ТОВ “Вівaт” розповсюджувaти нaдруковaний тирaж книги “Спрaвa Вaсиля Стусa” за позовом Віктора Медведчука, усі наявні в книгарнях Чернігова примірники розкупили. У чотирьох книжкових магазинах міста нам повідомили, що скандал довкола книжки та рішення суду викликало справжній ажіотаж довкола видання. Тож нині, в книгарнях міста не лишилося жодного екземпля...
ПОЗИЦІЯ
Галина Леник – кандидат у депутати Чернігівської міської ради від партії «РІДНИЙ ДІМ». Обирала її свідомо, адже, працюючи в медичній галузі міста, бачить і відчуває зміни, що тут відбулися. Такі ж зміни відбулися і в інших сферах, та й сам Чернігів змінився до невпізнання. Це наслідок системного й господарського підходу команди Чернігівського міського голови і лідера партії «РІДНИЙ ДІМ» Владислава Атрошенка. Тож Галина Леник вирішила, що має бути в команді...
Власть
У Чернігові 33 чинних депутати міської ради повторно боротимуться за 42 депутатські мандати, а один за посаду міського голови на виборах 25 жовтня 2020 року.  Експерти «Агенції міських ініціатив» з'ясували, хто з чинних депутатів Чернігівської міської ради повторно змагається за довіру мешканців міста. Загалом до міської ради своїх кандидатів висунули 10 політичних партій – «Рідний дім», «Слуга народу», «Європейська солідарність», «Батьківщина», «Голос»,...
Общество
Чернігівський міський голова Владислав Атрошенко 19 жовтня підписав розпорядження "Про початок опалювального сезону 2020-2021 років у житловому фонді міста Чернігова". Про це йдеться у повідомленні пресслужби Чернігівської міськради. Відповідно до цього документу, теплогенеруючі підприємства та організації Чернігова, що мають на балансі відомчі котельні, мають розпочати теплопостачання до житла чернігівців з 16:00 19 жовтня 2020 року, відповідно до графікі...
Общество
У Національному інституті раку після масштабної реконструкції відкриють відділення онкогематологіі та трансплантації кісткового мозку. Проект вартістю 50 мільйонів гривень профінансувала корпорація Roshen. «Всі сьогодні концентрують свою увагу на боротьбі з коронавірусу під час епідемії. Але не треба забувати, що навколо нас живуть люди, які продовжують боротися з дуже важкими хворобами. Тисячі людей сьогодні борються за своє життя, і одна з найбільш вразл...
Культура
Чернігівський обласний філармонійний центр фестивалів та концертних програм знову став лауреатом Національного бізнес-рейтингу, укладеного за підсумками незалежного аналізу фінансово-господарських показників діяльності понад 1 200 000 підприємств України. Про це повідомляє Чернігівська ОДА з посиланням на лист голови оргкомітету Національного бізнес-рейтингу Інни Литвинової. Цього року філармонія посіла друге місце (Золото) серед суб’єктів господарювання...
Происшествия
На Чернігівщині вогнеборці під час ліквідації загоряння житлового будинку врятували двох малолітніх дітей. Займання відбулося в Куликівці, у житловому будинку по вулиці Амосова. Про інцидент розповіла пресслужба ДСНС. На час прибуття рятувальників, в одній з кімнат будинку відбувалося горіння та щільне задимлення. Вогнеборці виявили та винесли з небезпечної зони хлопчика та дівчинку 2013 та 2015 років народження. Як з'ясувалося, того вечора 25-річна матір...
Криминал
На Чернігівщині поширився сучасний вид обману людей — так звані «банківські» шахрайства. Невідомі телефонують та представляються співробітниками служби безпеки банку. Про злочинну схему повідомив сектор комунікації ГУНП. Правоохоронці розповіли, що як правило, шахраї запевняють - з вашої картки хтось намагається зняти кошти. Після цього невідомий випитує реквізити картки (номер, пін-код, цифри на звороті, номер телефону, до якого «прив’язана» картка). Інко...