Закрити фурам в’їзд в Чернігів

Закрити фурам в’їзд в Чернігів, Сергій Кириченко

На вулиці зима, і питання руйнування чернігівських доріг під колесами перевантажених автомобілів зараз стоїть не так актуально, як улітку. Утім у міській раді вже зараз вирішили вкотре підняти проблему, аби підготуватися до нового теплого сезону.

Нове завдання

Почалося все з того, що близько місяця тому міський голова Чернігова Владислав Атрошенко вкотре дав підлеглим доручення сформулювати власний дієвий механізм убезпечення доріг міста від перевантажених фур.

– Вивчіть вартість. Скільки це буде коштувати – на всіх в’їздах установити ваги. Якою б не була ціна, я вважаю, це буде дешевше, ніж ремонт зіпсованих доріг. Думаю, потрібно це зробити, – звернувся мер до начальника управління ЖКГ Ярослава Куца та заступника міського голови Чернігова Андрія Черненка.

Це вже не перша спроба в цьому напрямку. Протягом останніх років заклики обмежити рух вантажівок посилилися. Зокрема, у 2018 році на в’їздах до Чернігова встановили знаки, які забороняли рух транзитного вантажного транспорту через місто. Після того з’явилося кілька повідомлень від поліції про виписані патрульними протоколи на порушників. Але згодом все затихло і габаритні вантажівки досі можна нерідко побачити у місті.

Зависока ціна

У рішенні не пускати фури в Чернігів є декілька слабких місць. У першу чергу – фінансова складова. Ярослав Куц, оцінивши потенційні витрати бюджету, назвав цифри, на які можна орієнтуватися під час реалізації такої ініціативи. За його словами, один сертифікований ваговий комплекс коштуватиме від 22 до 28 млн грн. У Чернігові, якщо говорити про дієвий захист від водіїв-порушників, потрібно встановити принаймні п’ять таких комплексів на в’їздах у місто (зі сторони Києва, Ріпок, Михайло-Коцюбинського, Любеча та Мени). Утім є й дешевший альтернативний варіант.

– Ми проаналізували це питання, – зазначив Ярослав Куц. – Можна здешевити процес і встановити комплекси по зважуванню в русі ціною 2,5 мільйона. Плюс доставка, монтаж…

Юридичний момент

Але нижча ціна призведе до проблем іншого характеру, які можуть стати головним блокуючим фактором.

– Ми можемо лише отримувати сигнал і передавати відповідну інформацію патрульній поліції. Але штрафувати не можемо. Вони їдуть і ловлять. Автоматичного штрафу не буде, – додав головний комунальник міста.

На підставі роботи у 10 разів дорожчих сертифікованих вагових комплексів можна штрафувати водіїв.

Ярослав Куц бачить наступний механізм роботи системи у дешевшому виконанні:

– Будемо знати номер, марку, час, вагу. І автоматично інформацію подавати на кол-центр міської ради. А звідти – у поліцію І вже патрульні будуть їхати та штрафувати.

Власне, так зараз працює система камер відеоспостереження (без зважування), звідки інформація потрапляє до правоохоронців.

З іншого боку, поліція теж не завжди може вплинути на вантажівки, які порушують правила. Штрафувати за це, каже керівник патрульної поліції Чернігова Андрій Думич, його підлеглі не завжди можуть.

– По-перше, не за всі порушення перевантаження має право писати штрафи патрульна поліція. Є ще Укртрансбезпека, на яку покладені повноваження щодо контролю за перевезенням вантажу. Ми можемо писати за навантаження на вісь. Це окрема стаття, але там невеликі штрафи.

Також є можливість реагувати на такі порушення, як ігнорування знаків обмеження по загальній масі. Зокрема, такі стоять перед мостом через Десну, але не на інших в’їздах.

Крім того, головний патрульний вважає неефективним механізм, який запропонував Ярослав Куц.

– Щоб приходило орієнтування на екіпаж – однозначно це буде неефективно, тому що є велике навантаження по викликах на 102. І у нас дуже часто, коли спрацьовує наша внутрішня поліцейська система «Гарпун», не встигають відреагувати, бо екіпажі перебувають не там, де вона спрацювала. Так буде і по вагових комплексах, – зізнався Андрій Думич.

Пильнувати на місці

Стаціонарний варіант (чергування на в’їздах у місто і примусове розвертання фур-порушників) у поліції вважають більш ефективним. Власне, і Владислав Атрошенко покладає на таку систему великі надії.

– Мета – не ловити у місті, а фізично не допустити машину в місто. Щоб ми просто перевантажену машину не пускали в місто. Відповідно до температурного режиму складемо таблицю: вище 20 градусів – не пускати відповідну вагу. Чим вища температура – тим менша дозволена вага, – запропонував міський голова.

Андрій Думич погодився з тим, що на літній період варто виставити на всіх в’їздах у місто біля ваг наряди, але попередив, що і такий варіант не буде оптимальним, оскільки по факту поліція не зможе розвертати фури на всіх напрямках.

– На мосту є чітке обмеження по навантаженню. А по інших напрямках є питання, бо рух вантажних транспортних заходів у місто дозволяється, у разі якщо водій обслуговує підприємство або проживає на території міста. І на літо є обмеження до 24 тонн. Інших обмежень немає, – відреагував він.

Керівник патрульної поліції також відмовився від ідеї мера облаштувати стаціонарні «акуратні цивілізовані будки» для поліцейських.

– Я не бачу необхідності встановлення постійних постів. Потрібен наряд на патрульному авто, бо багато водіїв не зупиниться на вимогу про зупинку, і їх потрібно наздоганяти.

У підсумку до розгляду бюджету Чернігова на 2021 рік (його заплановано підготувати до 24 грудня) комунальники та поліція мають запропонувати остаточний механізм, який буде ефективним.

– Якщо є така можливість, то потрібно знати, як технічно реалізувати і скільки потрібно коштів. Якщо немає, тоді треба махновщиною займатися, створювати якісь загони незаконні… – резюмував міський голова. – Не може бути такого, щоб у законний спосіб не можна було вирішити просте питання.

Ідею збудувати під містом логістичний хаб, де фури би перевантажували товар на машини меншого «калібру», Владислав Атрошенко навіть не розглядає.

– Це не наша задача. У міського голови немає задачі побудувати логістичний центр під містом. Але є задача – щоб не руйнувалися дороги у місті, які зроблені за бюджетні кошти.

Цифра

Від 22 до 28 млн грн коштує сертифікований ваговий комплекс, що дозволить у автоматичному режимі виписувати штрафи водіям фур.

Цитата

Є Укртрансбезпека, на яку покладені повноваження щодо контролю за перевезенням вантажу, але після реструктуризації їх на область лишилося 10–12 людей. Це дуже мало.

Андрій Думич, керівник патрульної поліції Чернігова

щотижневик "Семь дней"
фури асфальт обмеження Андрій Думич вантажівки
Если вы заметили ошибку, выделите необходимый текст и нажмите Ctrl+Enter, чтобы сообщить об этом редакции
Оцените первым
(0 оценок)
Пока еще никто не оценил
624 просмотра в январе
Пока никто не рекомендует
Авторизируйтесь ,
чтобы оценить и порекомендовать

Комментарии