
17:51, 30 вересня 2021 р.
Підземний паркінг у Чернігові. Де він з’явиться
На сесії Чернігівської міської ради депутати підтримали рішення про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою для відведення земельної ділянки у центрі Чернігова. Вона планується для будівництва дворівневого підземного паркінга.
Мова йде про ділянку на перетині проспектів Миру та Перемоги – на частині бульвару, де раніше стояв пам’ятник леніну. Тобто – під нинішньою площею Героїв Небесної сотні – між Головпоштамтом і готелем «Україна». На землю претендує комунальне підприємство Чернігівбудінвест.
Що перше: земля чи проєкт та інвестор?
Проти рішення спробували протестувати депутати від фракцій Наш край, Європейська солідарність та ОПЗЖ. Вони висловилися проти поспішності та проти обрання саме цього місця для будівництва.
Депутатка Наталія Рашина (Наш край) запропонувала зняти з розгляду проєкт, оскільки «на комісії не було жодної інформації про проєкт та наявність інвесторів для будівництва паркінга. Вона запропонувала не спішити.
– Я не бачу нагальної потреби надавати землю. Це завчасно. Коли буде інвестор, буд проєкт – тоді будемо голосувати. У Чернігові усі ділянки крім однієї до цього надавалися після наявних інвестпропозицій, – підкреслила вона.
Секретар міської ради Олександр Ломако пояснив, що рішення саме для того й потрібне, щоб КП Чернігівбудінвест могло розробити проєкт і вести перемовини з інвестором. Також він запевнив, що у міста немає планів і грошей будувати паркінг за кошти бюджету
Розкритикував ідею і депутат Віктор Бережний (Європейська солідарність). Він нагадав про обіцянку мера запустити прозорий земельний аукціон, а натомість ділянки без конкурсів передаються комунальним підприємствам. У
Економічна доцільність
Він, як архітектор пояснив, що забудовники не дуже охоче зводять підземні паркінги, оскільки це затратна частина для будівництва і обслуговування. На цій ділянці,з а його інформацією, планується будівництво дворівневого паркінга. Виходячи з наявної площі, тут може бути розміщено 1200-1300 автомобілів.
– Це складний організм, а не просто гараж, де стоять автомобілі. Його потрібно підтримувати: вентиляція, димовидалення, протипожежні системи, водовідведення, відеоспостереження, персонал… Просто збудувати і залишити – це неможливо. Це дороговартісний об’єкт як у будівництві так і у обслуговуванні. Люди, які пов’язані з будівництвом розуміють, що просто звести паркінг і заробляти – неможливо. Це проєкт не окупиться протягом багатьох років, – зауважив депутат.
Конкретними цифрами оперував депутат Віктор Сехін (ОПЗЖ). Він наполягає, що чернігівці не готові платити кошти за паркування.
– Я підрахував – 10-15 мільйонів доларів може коштувати будівництво такого паркінга. Його окупність – від 30 до 40 років. Цезалежить чи подобовий тут буде тариф чи годинний. Давайте запитаємо мешканців міста: чи готові вони платити 20-30 гривень за годину паркування в цьому місці? Я спеціально сьогодні (у день сесії – 30 вересня. – Прим. ред.) зайшов до паркінга під АТБ (біля Центрального ринку. – Прим. ред.). Він порожній. Там повно місця і ніхто не хоче ставити машину там. Охорона каже, що здають місця подобово, – розповів Віктор Сехін.
Екологічний і археологічний фактор
Крім того, Віктор Бережний застеріг колег і щодо екологічних наслідків такого будівництва, адже при цьому доведеться спиляти чимало дерев. А зверху висадити їх потім не вийде.
– Двоярусний паркінг – не метробуд. Це відкрите будівництво. Треба зняти верхній шар, знищити дерева. А потім на експлуатованій покрівля може рости хіба що газон, кущі і рослини з нерозвиненою кореневою системою, типу туй. Інші дерева треба буде постійно пересаджувати, бо кореням не буде куди рости. У Києві були приклади – потім поклали плитку і все, – пояснив Віктор Бережний.
Також він нагадав, як у 2000-х роках вже обговорювалася ідея будівництва підземного торгового центру на цьому місці. Тоді після протестів інвестор відмовився від проєкту і реалізував його у центрі Полтави під місцевим парком. Зараз, за словами депутата, там залишилося кілька дерев.
– Ми погубимо цю зелену зону. Плюс буде викид концентрованих газів через вентиляційні системи. Втратимо перлину міста – бульвар, – резюмував він і закликав депутатів не голосувати за цей проєкт рішення.
Його колега по фракції ЄС Марина Рейко погодилася з тим, що потрібно максимально зберігати дерева. Особливо, у центрі міста, де їх не надто багато. Крім того, вона звернула увагу на ще одну перепону:
– Послухайте не мене, а істориків. Вони кажуть, що тут необхідно буде провести археологічні розкопки. А для них потрібні не лише багатомільйонні витрати, але і люди. Навіть якщо пере кинути всіх археологів Чернігова тільки сюди – копати вони будуть не один сезон. Це забере кілька років. Ясно, що інвесторам це не сподобається.
Кому це потрібно
Депутати у залі натякали на те, що у будівництві тут підземного паркінгу зацікавлений міський голова Владислав Атрошенко. Адже поруч – замість Дитячого світу, який входить у сферу бізнес-інтересів мера Чернігова, планується звести сучасний торговий центр.
– Такий паркінг може бути вигідний, коли поруч є діловий центр чи торговий центр. Тоді, як сумісний об’єкт, паркінг може бути вигідний. Нам класно розіграли п’єсу, – припустив Віктор Бережний.
Депутат від ОПЗЖ Віктор Сехін також зачепив цю тему.
– Навіщо нам два паркінга в одному місці. Ми знаємо, що неподалік буде торговий центр. Згідно будівельних норм потрібно облаштувати 600 паркомісць під цим торговим центром. Там 600 і тут через дорогу ще 1200? Кому це потрібно, – зауважив депутат.
Він запропонував відмовити КП Чернігівбудінвест і не піднімати більше цю тему.
Аргументи «за»
За відсутності у залі міського голови Владислава Атрошенка, сесію в цей період проводив секретар міської ради Олександр Ломако. Фактично він та керівник КП Чернігівбудінвест Олександр Марущак були єдиними, хто захищав ініціативу.
Секретар на усі екологічні та організаційні закиди відповідав коротко:
«Це ділянка не біля пішохідного фонтану, а ближче до проспекту Перемоги. Там, по суті дерев немає. Принаймні їх значно менше, ніж у іншій частині бульвару», – Віктору Бережному.
«Громадське обговорення буде проведено у разі наявності інвестора», – на пропозицію Віктора Сехіна спершу на громадських слуханнях обговорити доцільність будівництва паркінга на цій території.
А Олександр Марущак пояснив, рішення означає не передачу землі комунальному підприємству, а лише дозвіл почати розробку проєкту землеустрою для її подальшого відведення.
– Потрібен проєкт. Щоб він був – нам потрібні вихідні дані. Для початку потрібно сформувати земельну ділянку, – запевнив він
Альтернативні варіанти
Доцільність будівництва паркінга у Чернігові при цьому не піддавали сумніву, ті, хто виступав на сесії. Під питанням було лише конкретно це місце.
– Хтось робив аналіз? Якщо говорити про територію ЦУМ – Київська – П’ятницька, там дійсно колапс абсолютний. А в цій зоні – біля «Кислороду» (фітнесклуб у будівлі колишнього «Полісся») автомобіль можна поставити завжди. Багато машин хіба що на вихідні і вранці біля 1-ї школи. Тому і вибір місця викликає сумніви, – зазначив Віктор Бережний.
Віктор Сехін був конкретнішим і різкішим:
– Давайте будувати під площею. Там не треба зносити дерева і висаджувати потім оці одоробла – катальпи.
Але при цьому такий самий пункт рішення щодо земельної ділянки для підземного паркінга між вулицями Кирпоноса, Шевченка, Магістратської та проспектом Миру (сквер та Красна площа) було знято з розгляду за ініціативи КП Чернігівбудінвест та управління земельних ресурсів.
Ще один представник ОПЗЖ Віталій Голець нагадав про два досі нереалізовані масштабні проєкти – пробивку вулиці Любецької до проспекту Перемоги та пробивку проспекту Перемоги від П’яти кутів до вулиці Рокосовського. На його думку у цих місцях паркінг буде збудувати і легше, і доцільніше. Він запропонував спочатку внести зміни у документацію, яка регулює будівництво у Чернігові.
– Треба розробити на 10 років стратегію розвитку. Щоб не було: до обіду копаємо, а після обіду – засипаємо. Генплан і детальний план забудови міста не передбачає будівництва паркінга і цьому місці, – сказав Віталій Голець.
Депутати підтримали
Утім, аргументи опозиції не спрацювали. Спершу депутати відкинули обидві пропозиції. За те, аби зняти питання з розгляду проголосувало тільки 14 депутатів, а за те, щоб взагалі відмовити КП «Чернігівбудівнест» – лише 9.
Натомість, надання дозволу підтримала мінімально необхідна кількість депутатів Чернігівської міської ради – 22 із 42. Нагадаємо, фракція партії Владислава Атрошенка «Рідний дім» у міській раді налічує 26 депутатів. Тож аби ухвалювати рішення їм не потрібно шукати однодумців у інших політичних силах.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
Напередодні різдвяних свят AB InBev Efes Ukraine активує соціальну кампанію «Випив? За кермо не сідай!»
Новини компаній
15:00
Вчора
13:04
Вчора
Спецтема
Оголошення
18:04, 12 грудня
17:39, 21 грудня
10:36, 20 грудня
13
10:37, 20 грудня
15
11:23, 12 грудня
13
