• Головна
  • Грижа на колесі: чим це загрожує, чи можна їздити і як виправити покришку ➦ докладно в статті
Новини компаній
15:00, 17 серпня

Грижа на колесі: чим це загрожує, чи можна їздити і як виправити покришку ➦ докладно в статті

Новини компаній

Грижа на колесі: чи можна їздити і як виправити

В процесі їзди на будь-якому ТЗ основне навантаження лягає на шини. Тому і деформації найчастіше піддаються саме ці елементи. А будь-яка проблема з колесом – це велика небезпека, як для того, хто знаходиться в цьому автомобілі, так і для інших учасників дорожнього руху. Понизити риски до певної міри дозволяє вибір якісної гуми. Наприклад, це можуть бути шини Goodyear UltraGrip Ice+, пропоновані у великому асортименті інтернет-магазином «Шини&Диски».

Але все одно стовідсоткової гарантії неможливості виникнення якого-небудь ушкодження дати не може ніхто.

Особливо часто водіям доводиться стикатися з появою на колесі так званої грижі – здуттям шини на її бічній поверхні. Щоб уникнути розриву з усіма витікаючими неприємними наслідками пошкоджену покришку необхідно замінити.

Грижа на колесі: чим це загрожує, чи можна їздити і як виправити покришку ➦ докладно в статті, фото-1

Механізм виникнення грижі на шинах

Щоб зрозуміти, як стає можливою поява здуття на гумі, потрібно знати її конструкцію. Будь-яка шина складається з чотирьох основних елементів:

  • каркаса з прогумованого корду і гумових прошарків;
  • боковин, що захищають каркас від ушкоджень і попадання води;
  • бортів, що забезпечують герметичність кріплення покришки на диску;
  • протектора, що складається з гумового шару з поглибленнями й що відповідає за зчеплення з дорогою.

Грижа з'являється внаслідок порушення цілісності корду. Але оскільки тиск в шині залишається тим самим, повітря починає розтягувати гуму в місці пориву корду, утворюється випинання. При подальшій експлуатації пошкодженого колеса воно збільшується в розмірі. У якийсь момент може статися розрив.

Чому на шинах з'являється грижа

Причинами, що найчастіше зустрічаються, призводять до пориву корду, а, означає, і виникненню грижі, є:

  • брак виробу ще на етапі його виготовлення;
  • попадання ТЗ в аварію;
  • їзда по дорогах з вибоїнами.

Найчастіше корд рветься через попадання в ями на дорозі на високій швидкості. Поява випинань може бути також пов'язана з недостатнім рівнем тиску в покришці.

Чи можна їздити з грижею на колесі

Відповідь на це питання – категорично не рекомендується. Якщо при їзді на невисокій швидкості ще є надія уникнути неприємностей, то у міру її збільшення наслідків можна чекати самих непередбачуваних. Особливу небезпеку представляють грижі, що виникли на передніх колесах. Причин тому можна назвати декілька:

  • розбалансування коліс, викликане їх биттям;
  • зниження рівня керованості ТЗ аж до повного його виходу з-під контролю;
  • зменшення зчеплення покришки з дорожнім покриттям;
  • перегрівання гуми.

Усе це представляє небезпеку для водія і пасажирів. Крім того, скорочується термін служби ступічних підшипників, ушкоджуються кульові й амортизатори, розхитується підвіска. Збільшення навантаження на пошкоджену шину нерідко стає причиною того, що вона просто лопається. Це може статися у разі різкого гальмування або старту, попадання колеса із вже і так пошкодженою шиною у вибоїну, розвитку високої швидкості. Навіть граничного завантаження ТЗ може бути досить, щоб гума «вистрілила».

Рекомендації при появі грижі на колесі в дорозі

Щоб уберегти себе від ще більших неприємностей, бажано не продовжувати подальшу поїздку на автомобілі до усунення проблеми. Якщо це зробити це відразу немає можливості, можна впродовж деякого часу їхати з пошкодженою шиною. Але при цьому слід зробити наступні заходи:

  • максимально розвантажити авто;
  • переставити колесо з проблемною гумою назад;
  • понизити тиск в шинах відсотків на 10-15;
  • їхати не швидше 70 км/год, не допускаючи різких маневрів і гальмувань.

Під час руху слід періодично зупинятися для перевірки стан грижі. Якщо випинання збільшується в розмірі, слід негайно зупинитися і викликати евакуатор.

Як прибрати грижу на колесі

Оптимальний варіант – замінити пошкоджену шину. Усі ці навіть добре армовані латки, прошивка місця ушкодження корду капроновою ниткою, установка камери під покришку – заходи тимчасові. Щоб не наражати на небезпеку себе, своїх пасажирів і оточення, краще відразу ж, як тільки з'явилася щонайменша можливість, поміняти пошкоджену гуму на нову.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Авторизируйтесь, чтобы оценить

Коментарі

Оголошення
live comments feed...