• Головна
  • 10% чернігівських споживачів води можуть залишитись без водопостачання
09:00, 27 серпня 2019 р.

10% чернігівських споживачів води можуть залишитись без водопостачання

Станом на серпень ситуацію зі зростанням заборгованості населення комунальники більш-менш стабілізували. Проте, борги залишаються і для їх зменшення КП "Чернігівводоканал" попереджає про можливі більш дієві важелі впливу на боржників, зокрема відключення їх від послуг.

Про це повідомляє КП "Чернігівводоканал".

Станом на 1 серпня Чернігівводоканал надає послуги 124 975 тисячам споживачів. При цьому заборгованість населення міста на зазначену дату склала 30 236 742 грн, з яких:

  • 12 002 212 грн – поточна заборгованість 79164 споживачів за період від 1 до 3 місяців (середня сума боргу 156 грн);
  • 5 172 282 грн – заборгованість 11 046 споживачів за період від 3 до 12 місяців (середня сума боргу 468 грн);
  • 4 849 144 грн – заборгованість 1 698 споживачів за період від 12 до 36 місяців (середня сума боргу 2 856 грн);
  • 8 081 411 грн – заборгованість 1 074 споживачів за період понад 36 місяців (середня сума боргу 7 483 грн).

Як бачимо, найбільш проблемною є заборгованість від 12 місяців. При, начебто незначній кількості боржників – 2 772 споживачі, сума боргу сягає 13,06 млн грн, що в розрахунку на один особовий рахунок складає 4712 грн.

Задля зменшення боргу комунальники подавали до суду. В цьому році було розглянуто 407 судових справ, 358 з яких було вирішено на користь підприємства. За рахунок цього вдалося стягнути понад 1,8 млн грн заборгованості.

Зазначається, що наступним кроком буде вже безпосереднє відключення боржників від послуг з водопостачання та водовідведення. Такі роботи протягом року вже проводились і ось їх результати:

  • Березень: відключено 30, підключено 5, сума повернення 17 763,16 грн;
  • Квітень: відключено 29, підключено 8, сума повернення 29 923,51 грн;
  • Травень: відключено 33, підключено 14, сума повернення 36 437,54 грн;
  • Червень: відключено 15, підключено 11, сума повернення 23 009,00 грн;
  • Липень: відключено 32, підключено 12, сума повернення 15 420,00 грн.

Обмеження та відключення послуг відбуватиметься відповідно до Закону України «Про житлово-комунальні послуги», який вже діє в країні.

Питання неналежного виконання договору споживачами детально розглянуто у статті 26 зазначеного Закону. Окрім нарахування пені передбачено і припинення надання послуг. Відповідно до тексту п. 6 ст.26 ЗУ «про ЖКП»:

Виконавець комунальної послуги (крім послуг з постачання та розподілу електричної енергії та природного газу) має право обмежити (припинити) надання відповідної комунальної послуги її споживачу незалежно від обраної моделі організації договірних відносин у разі непогашення в повному обсязі заборгованості за спожиті комунальні послуги протягом 30 днів з дня отримання споживачем попередження від виконавця. Таке попередження надсилається споживачу не раніше наступного робочого дня після спливу граничного строку оплати комунальної послуги, визначеного законодавством та/або договором про надання відповідної комунальної послуги.

Обмеження (припинення) надання відповідної комунальної послуги здійснюється виконавцем у присутності представника особи, яка здійснює технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку, що забезпечують надання відповідної комунальної послуги, а також управителя або посадової особи чи працівника об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, якщо управління багатоквартирним будинком здійснюється відповідно управителем або об’єднанням співвласників багатоквартирного будинку. Неприбуття зазначених осіб, які заздалегідь були попереджені виконавцем про день та час здійснення обмеження (припинення) надання комунальної послуги, не є перешкодою для здійснення виконавцем обмеження (припинення) надання комунальної послуги споживачу.

Співвласники, управитель чи об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, які здійснюють управління багатоквартирним будинком, а також особа, яка здійснює технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку, що забезпечують надання відповідної комунальної послуги, зобов’язані забезпечити доступ виконавця до таких систем для реалізації права на обмеження (припинення) надання відповідної комунальної послуги споживачу. Такий доступ надається виключно в межах, необхідних для здійснення обмеження (припинення) надання відповідної комунальної послуги конкретному споживачу.

Постачання комунальної послуги відновлюється в повному обсязі протягом наступного дня з дати повного погашення заборгованості за фактично спожиті послуги чи з дати укладення угоди про реструктуризацію заборгованості.

Наразі приблизно 10% споживачів КП «Чернігівводоканал» є боржниками перед підприємством та перебувають в зоні ризику бути відключеними від усіх послуг підприємства.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Чернігівводоканал #відключення #боржники #послуги #водопостачання
Оголошення
live comments feed...