Двоколесний Чернігів: на чому їздять ті, хто відмовився від маршруток та автомобілів

Сучасна урбаністика каже, що місто має бути зручним та орієнтованим передусім не на автомобілі, а на пішоходів і менш габаритні засоби пересування (велосипед, електросамокат та гіроскутер). Пересуватися по місту на двоколісному транспорті не просто зручно –  це певна концепція відношення до життя, майже філософія. Ти не спішиш. Ти бачиш і чуєш своє місто, спостерігаєш за ним, відчуваєш його пульс. Та і просто це круто – котити по місту на своєму двоколісному другові і радіти життю.

До того ж і сам Чернігів відповідає взаємністю: з’являються нові велодоріжки, облаштовуються дороги і тротуари. Нам став цікавий цей тренд, і ми поговорили з трьома чернігівцями, які обрали кожен з цих видів транспорту, щоб дізнатися, як вони приходили до висновку, що ідеальний Чернігів – це місто без автівок.

Іван Матвєєв, керівник творчої групи «Ранок» на «Суспільне Чернігів»

– На велосипеді я їздив з дитинства, а десь років десять тому замовив собі custom-байк, який зараз уже стоїть в гаражі. На самокат з велосипеда я пересів восени минулого року. Мені друзі скинулись грошима і на день народження подарували нового двоколісного друга. Довго думав про електросамокат, і якщо б друзі не подарували, то назбирав би і купив сам, вони просто пришвидшили цей процес. Так як він у мене з’явився восени, я навіть такої малосніжної зими, як торік, також устиг багато поїздити. Якщо погода дозволяє, то не їжджу на маршрутках.

Зараз слід відмітити, що на окремих локаціях ситуація з велоінфраструктурою, яку можуть використовувати і самокатники, стає кращою з кожним роком. Дуже комфортно їздити по центру, вулиці Рокоссовського, Красному мосту, Горсаду. Якщо немає велодоріжки, то це не проблемая просто їду по дорозі або ж тротуару, але обережно. Пам’ятаю правила дорожнього руху та знаю, як повинен себе вести на дорозі, тому проблем немає. Навіть бачив самокатників, які придбали собі такі девайси, що відображають у них на спині, куди вони планують повертати, це круто. А ось підлітки на велосипедах та самокатах і самі не замислюються, як раз за разом створюють аварійні ситуації на дорогах. За всіма ознаками наше місто може стати по-справжньому велосипедним та самокатним, бо воно невелике, із зручними розв’язками.

У мене бувають ранкові ефіри о шостій ранку, і так кайфово їхати на електросамокаті пустими, без машин вулицями Чернігова. Це не передати словами, варто просто спробувати. Але, на жаль, менталітет у наших людей зовсім інший: вважають, що куплять стареньку тачку на газу і життя вдасться, але це неправильний шлях.

Олег Петрук, веломеханік

– Мій основний вид транспорту – велосипед. Я взагалі фанат велосипедів і професійно займаюсь їх удосконаленням та модифікацією. Зараз в основному роблю з простих велосипедів електричні. Собі теж зробив чорного електричного «чопера», цікавий велосипед. Він дуже незвичний, особливий, ні в кого такого більше немає. Круто усвідомлювати, що ти один такий на все місто.

Велосипед, який я зробив для себе, дуже зручний у користуванні, особливо на великих відстанях, чого не скажеш про магазинні велосипеди. На ньому спокійно можна їхати 60 км/год, при тому що він доволі важкий – 50 кг.

Взагалі двоколісними я цікавився ще з дитинства, а ось серйозно зайнявся десь у років 25. Тоді я купив першого свого більш-менш серйозного велосипеда, але я мріяв про велосипед, який змайструю сам для себе, і в мене вийшло. Максимально в мене було шість велосипедів одночасно. Зараз скоротив їх число до трьох. Свого «чопера» я зробив за три місяці, витративши на це 2500 $. Тобто можна було б купити якусь машину-тарантас, як роблять деякі чернігівці, і потім стільки ж вкласти в її ремонт, але я поступив інакше. Ну їде зараз хтось на Range Rover – кого цим здивуєш?

Уже звик до поїздок на свіжому повітрі велосипедом, і не тільки теплої пори року. Просто на зиму пересаджуюсь на більш легкий велосипед, аби краще відчувати дорогу. Коли ж сухо і тепло, то можу на «чопері» навіть за місто виїжджати. Нещодавно на одному заряді з’їздив до Славутича, туди й назад. Максимально я на ньому їздив на 175 кілометрів, це в нас прогулянка на Голубі озера була. Але якщо їдеш на електриці, то не задіяні м’язи ніг. Потрібно не забувати й підкручувати педалі, аби бути в тонусі. Зарядити батарею мого велосипеда мені вартує десь 3 гривні за 2 кіловати електроенергії. Мені цього, у найекономнішому режимі, вистачає на 300 кілометрів.

Про маршрутки забув давним-давно. Нещодавно треба було терміново кудись під’їхати, так був змушений скористатися маршруткою. Мене все там дивувало. Відчував себе неначе інопланетянином. А ось коли їду на своєму велосипеді, то всі звертають увагу та фотографуються, бо це стильно й унікально.

Андрій Зубаха, приватний підприємець

– Гироскутер стал моим основным видом транспорта где-то четыре года назад. Езжу на нем по городу куда нужно. Тот гироскутер, на котором езжу сейчас, у меня уже три года. В общей сложности у меня семь скутеров, которые периодически меняю, но вот один для повседневных поездок. Он у меня двухколесный, с рулевой ручкой между ног. Да, он дороже аналогов без такой ручки, но на нем намного комфортнее ехать на большой скорости, да и вообще баланс удобнее держать.

Живу в районе «Градецкого» и до Красной площади доезжаю с одним спешиванием в подземку. Мелкие бордюры для меня вообще не проблема, на них заезжаю как на машине – сначала одним колесом, потом вторым. На гироскутере могу развивать скорость до 20 км/час.

Если сравнить с электросамокатом или велосипедом, то на скутере у меня абсолютно свободные руки. Я могу открывать двери, отвечать на звонки, перевозить в руках что-то, ну и так далее. Но и минусы есть те же скорость и дальность хода, которые в гироскутере не такие высокие. Одного заряда с моим весом 80 кг хватает на 20 км езды. Заряжаю его дома, в кафешках, торговых центрах. С условного ноля до полного заряда за 1,5 часа. Зарядка скутера по расходу электричества – это как зарядить телефон или любой другой гаджет.

Лично я ездил на скутере по всем районам города и могу сказать, что удобнее всего – это, конечно же, в центре. Но в целом комфортно ездить везде, где более-менее ровно, нет ям и бордюров. На тротуарах, кстати, пешеходы очень пугаются людей на гироскутерах, и даже останавливаются и ждут, пока проеду. Они, наверное, думают, что я на нем неустойчивый и могу на них упасть или сбить. Но бояться не стоит.

Есть люди, которые не хотят переходить на гироскутер, потому что много чего боятся: врезаться, упасть, сломать и тому подобное. А некоторые не выбирают гироскутер, объясняя это тем, что над ними будут смеяться и считать несерьезными. У нас в городе вообще все гонятся за статусом, который вроде бы дает автомобиль. Для этого даже могут взять машину в кредит, и не до конца понимают, за какие деньги ее обслуживать. Но, они ее возьмут, и будут ездить с довольным видом, загрязняя экологию и тратя кучу денег.

Существуют стереотипы, что гироскутеры, дескать, только для развлечения, для подростков и детей, дорогие и так далее. На самом деле этот вид транспорта для всех. Научиться ездить на нем – дело пяти минут, а купить хороший б/у гироскутер можно за 57 тысяч гривен, экономя потом на передвижении.

Дмитро Балюта, магазин «Адреналін»

Как выбрать велосипед?

– Я часто слышу от наших покупателей вопросы, связанные с выбором велосипеда. Очень важно подобрать велосипед, который подходит под ваши задачи. Но в любом случае вам на велосипеде должно быть комфортно. Удобное седло и ручки именно то, что вы почувствуете на себе сразу. Все велосипеды Specialized изготовлены с применением технологии Body Geometry, которая учитывает особенности строения человека. Соответственно велосипедист получает сочетание комфорта и надежность управления. Перед продажей наш мастер собирает и настраивает велосипед подкаждого клиента, устанавливает дополнительные аксессуары. Все велосипеды имеют пожизненную гарантию на раму. В нашей мастерской мы обеспечиваем дальнейшее техобслуживание и ремонт.

City-guide яскравим життям Чернігова BOOM!
велосипед гіроскутер електросамокат чернігів BOOM урбаністика
Если вы заметили ошибку, выделите необходимый текст и нажмите Ctrl+Enter, чтобы сообщить об этом редакции
Оцените первым
(0 оценок)
Пока еще никто не оценил
Пока никто не рекомендует
Авторизируйтесь ,
чтобы оценить и порекомендовать

Комментарии

Новости компаний
Скоро во всех школах и садиках будем отмечать День воспитателя и День учителя. В родительских чатах появится этот важный вопрос: “Что дарить. Как поздравлять?”)) Пусть это будут не просто цветы и конфеты, а трогательное послание от учеников или слова благодарности от родителей. Смотрите нашу подборку из 5 лучших идей, чтобы удивить, порадовать и растрогать любимых педагогов до слез. 1. Фотокнига лучших моментов в садике/школе Договоритесь и создайте общую...
Происшествия
Майже три десятки вибухонебезпечних предметів знайшли неподалік села Минаївщина Городнянського району. На небезпечну знахідку натрапили місцеві мешканці під час збирання грибів. Про це повідомила пресслужба ДСНС. Шукаючи гриби місцеві жителі натрапили на 13 артилерійських снарядів калібром 85 мм часів Другої світової війни. Наступного дня піротехніки, додатково оглянувши прилеглу територію, виявили додатково ще 13 артилерійських снарядів калібром 45 мм та...
Общество
В останню неділю жовтня, 25-го числа, в Україні відбудуться місцеві вибори. На них мешканці майже всіх регіонів України (крім окупованого Криму та окремих районів Донецької та Луганської областей, що перебувають під контролем російських найманців та місцевих терористів) обиратимуть на наступні п’ять років місцеву владу. За результатами виборів буде визначено міських голів та депутатів рад усіх рівнів (обласних, районних, міських і територіальних громад). У...
АКТУАЛЬНО
Чернігівський обласний осередок партії «Слуга Народу» проголосував за кандидата на посаду Чернігівського міського голови та за список кандидатів до міської ради. Після реєстрації кандидатів розпочнуться передвиборчі перегони. Перша частина конференції відбулася 18 вересня у конференц-залі екоготелю «ШишкіNN». Павло Халімон, голова Чернігівського обласного осередку партії, народний депутат України відкрив засідання: “Що таке «Слуга народу»? Це не популізм і...
Общество
А що, якби дерева могли говорити? Що повідали б вони нам, людям, чиє життя не таке вже й довге в порівнянні з тими, кому природа відміряла не одне століття або ж навіть тисячоліття. Чернігівці пишаються давньою архітектурою та пам’ятками, побудованими за часів, про які ми знаємо лише з підручників історії. Але не всім відомо, що вистачає в нашому місті й живих пам’яток – дерев, які росли в місті над Десною в часи гетьманів і навіть князів. Вік найдавніших...
Спорт
Сіверяни в 3-му турі УПЛ грали проти новачка вищого дивізіону - "Інгульця". Гра проходила у Кропивницькому, а не в рідному для команди селі Петрово, адже новий клубний стадіон ще на стадії будівництва. Забігаючи наперед, можна сказати, що "козирем" деснянців у цій грі були кутові, після яких було найбільше небезпеки. Проте, забити вдалося лише одного разу, коли на початку 2-го тайму на подачу з кутового відгукнувся захисник "Десни" Гітченко. У першому ж та...
Криминал
Правоохоронці вирахували зловмисника, який відібрав у двох місцевих мешканок мобільні телефони та гроші. Його вже затримали та відправили до ізолятора тимчасового тримання. Про інцидент повідомив сектор комунікації ГУНП. Протягом одного дня до Прилуцького відділу поліції надійшло дві заяви про пограбування на вулицях міста. Одну жінку невідомий зіштовхнув з велосипеда та вихопив сумку з мобільним телефоном та майже 2 тисячами гривень. У іншої прилучанки на...
Общество
Від часу, коли в Чернігові зареєстрували перший випадок захворювання на СОVID-19, епідеміологічна ситуація у нас погіршилася в рази. Натомість після кількох місяців суворого карантину місто здається майже повернулося до звичного ритму життя. А разом з тим зросла і кількість хворих та померлих. Нині Чернігів у «жовтій», більш суворій зоні карантинних обмежень. Тож чи варто за таких умов влаштовувати заходи, які сприятимуть скупченню людей? Із таким запитанн...
АКТУАЛЬНО
18 вересня в конференц-залі готелю «ШишкіNN» пройшла перша частина конференції Чернігівської обласної організації політичної партії «Слуга Народу». Відкрив засідання голова обласного осередку партії Павло Халімон, депутат Верховної Ради. У вітальному слові він розповів про критерії відбору кандидатів на участь у місцевих виборах та озвучив основні завдання, що стоять перед командою «Слуги Народу» на Чернігівщині. Наша програма містить реальні кроки «Слуги...