Пішки швидше: чому в Чернігові з'явились величезні затори, і як їх позбутись

Пішки швидше: чому в Чернігові з'явились величезні затори, і як їх позбутись, Дмитро Пономаренко

Усе частіше можна почути або побачити в соцмережах тезу, що Чернігів усе більше нагадує Київ. Начебто ж круто – рівняємось на столицю і все таке… Але ж схожість полягає не в рівні життя або кількості робочих місць, а в наявності заторів та «тягнучок». Тому ми вирішили розібратись, чому і коли чернігівські автолюбителі почали замислюватись: «Та я б швидше пішки додому дійшов…» Ну і, звісно, шукали вирішення проблеми заторів на дорогах Чернігова.

Автівок стало більше

Перш за все, наші журналісти направили офіційний запит до Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Чернігівській області щодо кількості зареєстрованих у Чернігові автівок протягом 2015–2020 років. Згідно з відповіддю на даний запит, первинну реєстрацію в Чернігові пройшла наступна кількість автівок:

  • 2015 року – 2413;
  • 2016 року – 2070;
  • 2017 року – 2401;
  • 2018 року – 2390;
  • 2019 року – 3900;
  • Січень – липень 2020 року – 1914.

Проаналізувавши цю статистику, ми зрозуміли: однією з першопричин виникнення на чернігівських дорогах відчутних заторів є збільшення кількості первинно зареєстрованих машин за 2019 рік майже вдвічі в порівнянні з минулими роками. Динаміка 2020 року теж виглядає так, що цифра зареєстрованих автівок на кінець року буде коливатись у районі 4 тис. транспортних засобів.

Із цим висновком погоджується і чинний депутат Чернігівської міськради Олександр Тимошенко. Проте вважає, що є й інші проблеми, які впливають на міський трафік.

Пішки швидше: чому в Чернігові з'явились величезні затори, і як їх позбутись, фото-1


Олександр Тимошенко зліва

– Затори в місті почали з’являтись, бо його жителі банально почали більше купувати собі автомобілі. Також свою роль у створенні заторів відіграють переселенці з Криму та Донбасу, які приїхали до Чернігова та інших міст України на своїх автівках. Особисто я доволі часто потрапляю в затори, які в моєму випадку пов’язані ще й з ремонтами і перекритими дорогами в центрі міста. Свій вклад у створення заторів, до яких я іноді потрапляю, роблять ДТП, а також недостатня розвиненість дорожньої інфраструктури в нашому місті, – зазначив депутат.

Затор уздовж «Голлівуду»

У свою чергу Михайло Шапошніков – досвідчений водій з 33-річним стажем кермування легковими, вантажними автомобілями, а також автобусами – ще минулого року вже помічав, що їздити містом у час пік стає все складніше.

Пішки швидше: чому в Чернігові з'явились величезні затори, і як їх позбутись, фото-2

– Затори в Чернігові є, і вони все більше стають схожими на київські. Звичайно, масові затори по місту утворюються лише в час пік, коли чернігівці їдуть на роботу або з неї, але бувають вони і вдень. Особисто я постійно потрапляю в затор на перехресті вулиць Льотної, Громадської та проспекту Миру, коли їду зі сторони Ремзаводу. Цей світлофор я інколи не можу проїхати і з п’ятого разу, коли вмикається зелене світло. А проїхавши вулицею Героїв Чорнобиля, можна потрапити в затор, який тягнеться від перехрестя вулиць Рокоссовського, 1 Травня та 77 Гвардійської Дивізії і аж до заправки, що на повороті на Київську. До того ж після ремонту дороги на Героїв Чорнобиля там замість трьох смуг руху зробили дві, що додатково погіршило ситуацію, – відзначає Михайло.

Окрім цього, завдяки майже щоденному пересуванню містом на автомобілі він окреслив ще одну з проблемних ділянок. Мова про перехрестя вулиць Мазепи та Любецької, де в той же час пік на світлофорі збирається купа автівок, які їдуть як з боку залізничного вокзалу по Мазепи, так і тих, що хочуть виїхати з Любецької.

Вирішити конкретно цю проблему, можливо, допомогло б прорізання прямої дороги з Любецької на проспект Перемоги, про що говорять уже не один рік. Проте Олександр Тимошенко після чергової сесії міськради засумнівався у спроможності це здійснити.

Пішки швидше: чому в Чернігові з'явились величезні затори, і як їх позбутись, фото-3

– Частково вирішити проблему заторів може реалізація Генерального плану міста, у якому передбачено прорізання доріг від Любецької до проспекту Перемоги та з’єднання малого проспекту Перемоги з основним. Проте на минулій сесії депутати ухвалили рішення передати земельну ділянку, яка розташована саме там, де і мала би прорізатись нова дорога по Любецькій, під будівництво багатоповерхівки. Хоч нам і показували на плануванні, що будинок буде розташовуватись трошки обабіч від передбачуваної нової дороги, але ж все одно там має бути прибудинкова територія, паркінг тощо. Тому є сумніви щодо того, а чи матимуть змогу дорожники в майбутньому поєднати новою дорогою проспект Перемоги з вулицею Мазепи, – говорить пан Тарасенко.

Із потребою «прорізки» нових доріг згоден і водій Михайло Шапошніков, але, на його думку, у масовій боротьбі із заторами може допомогти лише розширення дорожнього полотна та облаштування додаткових смуг руху.

– Однозначно треба під час ремонтів доріг за можливості їх розширяти. Адже машин стає все більше, і на проблему заторів уже просто так не закриєш очі, – каже пан Михайло.

Головне – концепція

Не оминули увагою проблему заторів і в Чернігівській міськраді. Під час однієї з нарад міський голова Владислав Атрошенко звернув увагу на проблему перевантаження вулиць Чернігова транспортними засобами.

Пішки швидше: чому в Чернігові з'явились величезні затори, і як їх позбутись, фото-4

– Реально сьогодні по місту – затори. Ось вулиця Шевченко: тут за останні пів року час доїзду на роботу в мене особисто збільшився на 6–8 хвилин. А це час, за який без заторів автомобілем у Чернігові можна доїхати з точки в точку, – сказав міський голова.

Відчувши дискомфорт від погіршеного міського трафіку на собі, мер доручив підлеглим розробити концепцію вирішення проблеми безпеки руху. Для цього чиновники разом із представниками патрульної поліції мають провести робочу зустріч та обрати оптимальний варіант для кожного проблемного перехрестя.

– Для міста доступно встановити світлофор. Нема питань, але це буде приводити до нових заторів… З одного боку – безпека, але ціна – колапс дорожнього руху в місті. Особливо в зимовий період, коли машини буксують, рухаються повільніше, а водії при маневрах закладають більші цифри, гальмують раніше і об’їжджають із запасом, – попередив міський голова.

Наразі серед пріоритетних перехресть у розрізі подолання масових заторів є такі:

  • вул. Рокоссовського та 1 Травня
  • вул. Кільцева та 1 Травня
  • вул. Малиновського та Шевченка
  • просп. Перемоги та вул. Попудренка (біля «Деснянської правди»)
  • вул. Бєлова та Космонавтів.

– Усі кажуть, що в людей мало грошей, усі бідують, але автівок у чернігівців чомусь стає все більше, і саме тому ще у 2019 році я став помічати перші затори в місті, – вважає Михайло Шапошніков.

Тож що ми маємо станом на осінь 2020 року: затори є, міська влада їх бачить і начебто готова вирішувати цю проблему. Але на тому ж прикладі вулиці Героїв Чорнобиля, де після ремонту зменшили кількість смуг руху, видно: або спеціалісти комплексно не розібрались у масштабах проблеми, або просто роблять вигляд, що хочуть її вирішити. Шляхи знищення або хоча б послаблення чернігівських заторів є, але чи підуть ними представники місцевого самоврядування, поки невідомо.

Еженедельник "Семь Дней"
затори тягнучки авто машини перевантаженість дороги
Если вы заметили ошибку, выделите необходимый текст и нажмите Ctrl+Enter, чтобы сообщить об этом редакции
Оцените первым
(0 оценок)
Пока еще никто не оценил
2980 просмотров в феврале
Пока никто не рекомендует
Авторизируйтесь ,
чтобы оценить и порекомендовать

Комментарии