• Головна
  • Як повернути кошти за газ, якщо відбулася переплата?
16:07, 5 листопада 2022 р.

Як повернути кошти за газ, якщо відбулася переплата?

Як повернути кошти за газ, якщо відбулася переплата?

До редакції Українського радіо "Чернігівська хвиля" зателефонувала жителька Бахмача Ніна Шекера. Вона розповіла, що з травня не може повернути гроші, які перерахувала ТОВ "Чернігівгаз Збут". За 100 кубів вона переплатила 799 гривень. Що робити в таких ситуаціях, ми розпитали адвоката Олексія Кінебаса та голову ОСББ Євгена Волошина. А також отримали відповідь від "Чернігівгаз Збуту".

"Я мешкаю дуже далеко від центру, автобуси у нас ніякі не їздять, треба сідати на велосипед і вперед. Але настав час, що не сідається, проблема із ногами та очима. У "Приваті" мені порадили під'єднати платежі на постійну карточку, і так я вже майже два роки. У травні прийшло повідомлення, що знято 799 гривень. Я так і не зрозуміла, чому були зняті, адже ані радіо, ані преса, ні по телевізору нічого не говорили про цей перехід на «Нафтогаз»".

У банку жінці сказали, що якщо немає платіжок за місяць, то вони беруть за попередній, тобто за квітень взяли, де було 100 метрів кубічних, і зняли 799 гривень.

"Я звертаюся у «Чернігівгаз Збут» із листом. Мені дали відповідь, що за адресою є переплата. Відповідь дали 1 липня 2022 року. Для її повернення потрібно подати копію паспорта, ідентифікаційного коду і банківські документи про сплату. Всі документи я подала, але виплат так і не має до цього часу. І телефони їх замовкли".

Адвокат Олексій Кінебас говорить, що єдиним виходом є подача документів до суду і стягнення цих коштів.

Адвокат Олексій Кінебас та голова ОСББ 25Б Євген Волошин, ФОТО: Суспільне Чернігів

Адвокат Олексій Кінебас та голова ОСББ 25Б Євген Волошин, ФОТО: Суспільне Чернігів

"В юридичній площині все зрозуміло: вони визнають факт переплати. За великим рахунком стоїть питання, коли громадянці повернуть гроші.

Адвокат Олексій Кінебас та голова ОСББ 25Б Євген Волошин. ФОТО: Суспільне Чернігів

В чому проблема полягає на практиці? Сума невелика відносно, мабуть, вони розраховують, що вони не будуть звертатися до суду, тому що треба платити судовий збір, який у цьому випадку буде навіть більше, аніж сума переплати, треба як правило витрачати кошти на правові витрати. Мабуть, кампанія розраховує, що ви до суду звертатися не станете".

Олексій рекомендує звернутися до Центру безоплатної правової допомоги.

Корюківський міський голова Ратан Ахмедов, на фейсбук-сторінці написав, що в його громаді 70 відсоткам громадян, які переплатили кошти ТОВ "Чернігівгаз Збут", кошти назад не повернули.

"Вони просто не реагують на листи, не розглядають їх у встановлений строк 30 днів. Я розумію, що в цієї компанії є боржники, у них банально касовий розрив. З іншого боку, по деяких сумах ніхто не буде позиватися. «Я за ті тисячу чи дві писати позови, платити адвокату, судитися не буду», – так у першу чергу на щасливу долю і сподіваються в компанії".

Корюківський міський голова Ратан Ахмедов, ФОТО: Фейсбук сторінка

Корюківський міський голова Ратан Ахмедов, ФОТО: Фейсбук сторінка

Голова ОСББ 25Б Євген Волошин каже, що в жителів його будинку є можливість повернути переплачені кошти.

"В моїх будинках також можуть бути переплати, коли мешканці платять наперед. Ми не змушуємо так робити. Вони це роблять за власною ініціативою. Це переплата за обслуговування будинку, за ОСББ. Є і великі суми, є випадки, коли мешканці випадково платять. Буває, що хотіли заплатити за світло, а заплатили за ОСББ. Ми всі ці кошти можемо повертати. Людина пише заяву, і відповідно до цієї заяви ми повертаємо кошти, але не готівкою, це безготівкове повернення на рахунок, куди людина указує".

Редакція Українського радіо "Чернігівська хвиля" просила представників компанії "Чернігівгаз Збут" прокоментувати ситуацію з переплатою. Вони надіслали офіційну відповідь. Далі цитуємо офіційний лист від них.

1. Чому керівництво ТОВ "Чернігівгаз Збут" з 1 жовтня ухвалило рішення про припинення особистого прийому побутових споживачів природного газу у своїх відділеннях?

З 1 травня всіх побутових клієнтів компанії ТОВ "Чернігівгаз Збут" було автоматично переведено до постачальника "останньої надії". Спроби відновити роботу в секторі постачання блакитного палива для потреб населення не отримали розуміння з боку державних інституцій.

Протягом пів року компанія забезпечувала роботу відділень і персоналу, щоб надавати підтримку клієнтам. Починаючи з 1 жовтня, особистий прийом побутових споживачів здійснюється за адресою Чернігів, проспект Миру, 53, щопонеділка з 9:00 до 18:00 та щосереди з 9:00 до 13:00, також за цією адресою можна зареєструвати звернення, отримавши вхідний номер.

У всіх точках контакту побутові споживачі можуть отримати інформацію щодо прав, чинного законодавства та наявних способів для вирішення спорів на інформаційних стендах загального доступу.

Продовжуємо підтримувати роботу онлайн-сервісів та контакт-центру.

2. Як повернути переплату або кошти, які помилково були перераховані за газ?

Якщо по особовому рахунку споживача за результатами остаточного розрахунку з ТОВ "Чернігівгаз Збут" за газ, спожитий до 1 травня, обліковується переплата або кошти були помилково сплачені на рахунок, йому необхідно надіслати письмову заяву на повернення цих коштів. До заяви необхідно додати:

  • копію паспорта (1-6 сторінки);
  • копію ідентифікаційного коду;
  • копію квитанції про помилкову оплату;
  • довідку з банку з реквізитами карткового рахунку (може бути автоматично згенерована у мобільному додатку банку, повинна містити IBAN карткового рахунку).

Підписану заяву та документи можна направити на поштову адресу: м. Чернігів, пр-т Миру, 53, 14005. На копіях документів має бути зроблений посвідчувальний напис ("Згідно з оригіналом"), а також підпис, ПІБ власника документа і дата.

Також підписану заяву та документи можна направити на електронну скриньку [email protected]. У цьому разі заява та копії документів, що додаються, мають бути скріплені/завірені за допомогою електронного підпису (ЕЦП). Такі вимоги до документів висуваються у Законі України "Про електронні документи та електронний документообіг".

3. Чому так довго повертають кошти?

Значна частина побутових споживачів досі не розрахувалася за газ, спожитий до 1 травня 2022 року.

Багато заяв відправляють на доопрацювання через відсутність необхідних документів, що також затягує процес повернення. Після того, як клієнтів автоматично перевели на постачальника "останньої надії", у компанії були змушені значно скоротити персонал, що також уповільнює процес обробки вхідної кореспонденції.

4. Чому не можна автоматично перерахувати гроші від ТОВ "Чернігівгаз Збут" до ТОВ ГК "Нафтогаз України"?

Досі відсутній погоджений ТОВ ГК "Нафтогаз України" механізм автоматичного переведення коштів з особових рахунків споживачів у ТОВ "Чернігівгаз Збут" на особові рахунки споживачів у ТОВ ГК "Нафтогаз України".

Ми зверталися для вирішення цього болісного для споживачів питання до НКРЕКП і Міненерго. Але жодної активності з боку регулятора ринку НКРЕКП і з боку Міненерго не було.

Якби дебіторська і кредиторська заборгованість по рахунках клієнтів могла бути так само автоматично переведена на нового постачальника, це взагалі зняло б питання. І всі ті, хто має переплати, не повинні були б нікуди ходити й нічого писати попередньому постачальнику.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#переплата #газ #адвокат #Олексій Кінебас #Чернігівгаз Збут
Оголошення
live comments feed...