• Головна
  • Ломако попереджає про можливе поновлення транспортної кризи та звинувачує Брижинського у недотриманні слова та блокуванні виплат перевізникам
09:30, 23 травня

Ломако попереджає про можливе поновлення транспортної кризи та звинувачує Брижинського у недотриманні слова та блокуванні виплат перевізникам

Ломако попереджає про можливе поновлення транспортної кризи та звинувачує Брижинського у недотриманні слова та блокуванні виплат перевізникам

Зупинка частини громадського транспорту у Чернігові, яка відбулася 2 травня цього року і стала несподіваним неприємним сюрпризом для містян, може повторитися. Зокрема, про це попереджає виконуючий обов’язки міського голови Чернігова Олександр Ломако.

У великій статті за власним авторством він ще раз пояснює суть запровадженої транспортної реформи у Чернігові та висловлює свою точку зору на причини виникнення транспортної кризи в нашому місті. Надалі публікуємо матеріал мовою оригіналу від імені його автора.

Як «слово офіцера» виявилося «словом пацана» або Що насправді відбувається з громадським транспортом Чернігова


Важко не помітити наскільки в кращу сторону змінилися за останній рік громадські перевезення в Чернігові. Замість 350 старих іржавих «Рут» нашим містом курсують 100 нових автобусів середньої та великої місткості, з низькою підлогою. Сучасні та комфортні. Рішення відмовитися від ганебних маршруток, які в народі називали «консервні банки», ухвалив мер Владислав Атрошенко відразу після деблокади міста в квітні 2022 року. А влітку 2023-го повноцінно запрацювала нова транспортна мережа.

Як це стало можливим, спитаєте ви? Як місто змусило перевізників оновити громадський транспорт та ще під час великої війни? Коротко поясню.


ЯК ВДАЛОСЯ ЗМІНИТИ ГРОМАДСЬКИЙ ТРАНСПОРТ В МІСТІ?

Міськрада ухвалила програму, яка змінила підхід до сфери громадських перевезень. Тепер не перевізник або водій диктує умови, а місто. Економісти вирахували обґрунтований тариф за кілометр пробігу автобуса. Зараз це близько 44 грн. І місто замовляє послугу.

Автобуси нової якості мають їздити з визначеною періодичністю за встановленими маршрутами. Якщо перевізник виконує ці вимоги (оновлений транспорт і дотримання інтервалу та графіків), він отримує оплату за кілометр пробігу. Це компенсація міста за якісно виконану послугу. Завдяки системі GPS ми бачимо скільки кожен автобус проїхав на міському маршруті. Управління транспорту перемножує кілометраж на вартість і отримує вартість виконаної послуги за місяць. Наприклад, в березні це 650 тис км на 26,8 млн. грн. Завдяки валідації та обліку кожного пасажира, бачимо виручку, яку перевізники зібрали від населення. В березні – це 17,5 млн грн. Різницю доплачує місто за виконані послуги, які замовило, тобто в березні – 9 млн грн.

Прозорий механізм роботи дозволив підприємцям повірити місту та вкласти суттєві кошти в оновлення автобусного парку. Сума інвестицій – понад 150 млн грн. За схожим принципом громадський транспорт працює і у більшості міст Європи.

Успішний досвід Чернігова вивчали й інші українські міста, які вже почали переходити на аналогічний механізм роботи. Судячи з реакції мешканців Чернігова, бачимо, що люди задоволені новою якістю роботи громадського транспорту.


ЧОМУ ПРИЗНАЧЕНІ ЧИНОВНИКИ ХОЧУТЬ ЗНИЩИТИ ЦЮ РЕФОРМУ?

Все працювало на відмінно, поки в роботу громадського транспорту міста не почали втручатися чиновники міської та обласної військові адміністрації. Замість питань оборони та захисту міста, вони почали регулювати програми роботи громадського транспорту. В грудні 2023 року Брижинський зменшив фінансування програми. В травні – взагалі зупинив роботу громадського транспорту Чернігова. Мету таких дій зрозуміти важко.

Очевидно, завдання, яке отримав начальник військової адміністрації – призвести до занепаду Чернігова. Зневага до міста-Героя та його мешканців – найспокійніша оцінка, яку можна дати його діям. Призначений згори чиновник навіть не посоромився та заявив, якщо якісь маршрути не працюватимуть, то нічого страшного, якщо люди пройдуть 5 км пішки. Абсолютний цинізм!

Коли протягом 10 днів цей Брижинський блокував платіж за березень, я вийшов з публічним зверненням до чернігівців, де пояснив дії чиновника та закликав його не зупиняти роботу громадського транспорту в місті. Байдуже. У відповідь почув брехливу заяву про те, що начебто я звернувся з проханням збільшити видатки на перевізників, а Брижинський таку пропозицію не підтримав.

Коротко поясню, чому це – брехня. По-перше, я взагалі не звертався до Брижинського, кошторис для оплати подає управління транспорту. По-друге, всі ці заяви спростував сам Брижинський. В лютому та березні, коли своєю рукою підписував аналогічні документи по транспорту на 9 та 8,7 млн грн відповідно. По-третє, ні про яке збільшення суми перевізникам не йдеться. В рамках річного кошторису між місяцями відбуваються зміни, але загальна сума не змінюється.

Зрозумівши, що крім брехні та маніпуляцій чіткої відповіді від військової адміністрації міста чекати не варто, я звернувся до прямого начальника Брижинського – керівника ОВА Вʼячеслава Чауса: “Проведіть засідання Ради оборони області та скасуйте рішення свого підлеглого про зупинку громадського транспорту в місті”.


ЧОМУ ЗЕМЛЯ ГРОМАДИ, А НЕ БЕЗПЕКА, ГОЛОВНИЙ ПРІОРИТЕТ РОБОТИ ВІЙСЬКОВОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ?

2 травня це засідання відбулося. На ньому я звернувся до керівників правоохоронних органів області перевірити дії Брижинського на факт наявності корупції та конфлікту інтересів. Адже причина, чому він зупинив роботу транспорту – шантаж та вимога вирішити земельні питання депутатів від «Слуги народу».

Коротко. На сесії в лютому депутати ухвалили рішення, пов‘язані із землею. Згідно з регламентом, ці рішення мають бути затверджені військовою адміністрацією. Але цього не відбулося. Натомість Брижинський видав своє розпорядження, яке відрізнялося від рішення, ухваленого депутатами. «Дивним чином» до цього документу увійшли питання, за які не голосували депутати. Пункти, які одноосібно були додані, стосувалися саме кураторів Брижинського, один із яких є його офіційним радником. Що це, як не пряма корупція та явний конфлікт інтересів?!

Ще раз: Брижинський без рішення міської ради самовільно надав дозволи на оренду землі та дозволи на розробку проєктів підприємствам, які пов‘язані зі «слугами». Вимагаючи реалізації цього незаконного розпорядження, він відмовлявся підписувати згадані платежі за транспорт.

Тобто, Брижинський поставив чернігівцям ультиматум: поки його земельні питання не «порішають», частина транспорту в місті не буде їздити. Лікарні, школи, людям на роботу – його не цікавить. Цікавлять гроші і земля. Громада уважно стежитиме за ходом слідства та чекає прозорого звіту від правоохоронних органів.


ЧОМУ БРИЖИНСЬКИЙ ВОЮЄ З ЧЕРНІГІВЦЯМИ, А НЕ З ОКУПАНТАМИ?

На Раді оборони області було досягнуто рішення відкоригувати помісячний план видатків за програмою. За перші чотири місяці року, згідно з фактично виконаними роботами, близько 9 млн грн щомісяця. На наступні – зменшити суму так, щоб вкластися в заплановані 75 млн грн. Це призведе до зменшення кількості транспорту на автобусних маршрутах та збільшення інтервалу, але дасть економію коштів міського бюджету. Відповідний проект щомісячного плану підготовлений та поданий до військової адміністрації управлінням транспорту. На жаль, протягом вже тижня від них жодної відповіді не отримали. Тобто рішення озвучене на Раді оборони області начальник військової адміністрації не виконує.

Так само не виконує він і свого слова, яке дав того ж дня в присутності чотирьох осіб. Щоб швидше розблокувати роботу транспорту, який він же сам і зупинив, Брижинський запропонував, не чекаючи жодних документів, того ж дня (2 травня) підписати платіжне доручення на 6 млн грн. А не пізніше ніж за тиждень, ще 3 млн грн., які зареєстровані як дебіторська заборгованість.

Погашена частково (2/3) оплата за роботу перевізників в березні та обіцянка не пізніше 9 травня погасити решту дала можливість перевізникам домовитися з постачальниками стосовно відтермінування заборгованості за пальне та здійснити виплату заробітних плат водіям. Але ні 9, ні 10, ні вже 23 травня обіцяних коштів вони не отримали.

Тобто всі побачили, що слово Брижинського нічого не варте. Його обіцянка – це не слово офіцера ЗСУ, а просте «слово пацана», як кажуть в країні-агресорці. «Угоди з росією не варті й паперу, на якому написані», – так казав Бісмарк. Сьогодні можна відповідально сказати так само про будь-які угоди з Брижинським. Тільки заручником такої безвідповідальності стають чернігівці.

Адже мова не про громадський транспорт та його роботу. Це про права та свободи. Чернігівці платять податки і живуть в цьому місті. І жоден чиновник не має права обмежувати права людей, а тим більше брати їх в заручники.

Але призначеному чиновнику байдуже на права наших людей. Недофінансовані 3 млн за березень та відсутність оплати за квітень знову ставлять під удар стабільність роботи громадського транспорту в місті.

Так, ви не помилилися. Брижинський не відмовився від свого плану зупинити громадський транспорт в Чернігові. Це може відбутися вже найближчими днями. Що далі буде блокувати Брижинський? Вивіз сміття? Підготовку до опалювального сезону? Роботи по прибиранню міста чи ремонт доріг? Ремонти шкіл та садочків?

Наголошую, що після того, як президент призначив пана Брижинського начальником військової адміністрації, той заявив, що відповідатиме за безпеку. Його обов’язки – це укриття, цивільний захист, підвищення обороноздатності міста (чого він, на жаль, не робить), а не організація власного збагачення та збагачення його оточення. Задеклароване завдання Брижинського на цій посаді - захищати людей від ворога, а не знущатися з них. На жаль, бачимо, що ворог для нього – це чернігівці. Хоча всі ми знаємо, що справжній ворог – на 180 градусів північніше.

Звертаюся до керівника ОВА. Виділіть вже своїм підлеглим десь землю на території області, хай припинять шантажувати чернігівців. Якщо ваше слово також нічого не значить, скажіть, до кого тоді звертатися. Влада міста не дозволить порушувати права чернігівців. Міський транспорт має продовжувати роботу!

Тримати в заручниках все місто та свідомо зупинити під час війни громадський транспорт – це справжня диверсія. І за такі дії доведеться відповідати. При цій владі, або при наступній.


Олександр ЛОМАКО

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Громадський трансопрт #Чернігів #Ломако #Брижинський
Оголошення
live comments feed...