
10:35, 18 листопада
Нові освітні центри “Вулик” розпочали роботу на Чернігівщині
Благодійний фонд savED за підтримки Education Cannot Wait (ECW) створив на Чернігівщині три нових освітніх центри “Вулик” для позашкільних занять учнів. Простори облаштували на базі освітніх закладів у громадах області – у місті Мена, а також у селах Вихвостів і Авдіївка. “Вулики” з інтерактивними зонами, міні-бібліотекою та необхідними ґаджетами стали додатковими осередками позакласних активностей для понад тисячі школярів.










“Навчання у нашому селі у 2022 році перервала російська окупація, після якої був рік дистанційних уроків. Зараз змішаний формат занять, ускладнений повітряними тривогами по кілька годин на день. У “Вулику” діти отримують можливість відволіктися від війни – відвідувати гурток з комп'ютерного моделювання, ігрові арт-заняття, дебатний клуб. Тут вирує життя не лише в будні, а і щосуботи. Учні мають ті активності, яких бракувало раніше через відсутність обладнаного приміщення – з сучасними ноутбуками, проєктором та стабільним доступом до інтернету навіть під час відключень світла”, – каже Микола Силенко, директор гімназії у Вихвостові, на базі якої відтепер працює один з нових “Вуликів”.
Освітні центри на Чернігівщині створили за сприяння міжнародних партнерів. У березні 2024 року Education Cannot Wait виділив фінансування на підтримку освіти в Україні. Команда фонду savED долучилася до впровадження проєкту «Багаторічна програма стійкості для України» у співпраці з громадською організацією «Інститут Київська школа економіки», що відповідає за впровадження в Україні цієї програми. У межах ініціативи 24 нові освітні центри “Вулик” для додаткових позашкільних можливостей учнів вирішили облаштувати у восьми регіонах – на Миколаївщині, Чернігівщині, Херсонщині, Харківщині, Київщині, Сумщині, Дніпропетровщині та у Запорізькій області.
Зокрема, “Вулики” функціонуватимуть у тих громадах, де повноцінне очне навчання школярів під час війни неможливе з міркувань безпеки, шкільна інфраструктура зазнала пошкоджень або ж доступ до освіти значно ускладнений через перебої в електропостачанні, обмежений доступ до інтернету та нестачу цифрових пристроїв. За попередніми підрахунками, нові освітні простори створять додаткові позашкільні можливості для понад 40 тисяч дітей та 12 тисяч учителів у громадах.
“Фонд savED створює “Вулики” у прифронтових і постраждалих від війни регіонах з 2022 року. Ми називаємо їх “швидкою освітньою допомогою” у тих громадах, де для повноцінного навчання дітей тут і зараз потрібен додатковий простір і можливості. Наші центри стають осередками не лише для академічних занять, а і місцями, де школярі знаходять хобі, зустрічають нових друзів та наставників і таким чином отримують необхідну соціалізацію, якої бракує під час війни. Раніше на Чернігівщині ми вже облаштували 13 центрів, однак бачимо, що потреба в додаткових локаціях для позашкільних активностей все ще є. І важливо, що відвідувати їх можуть усі охочі учні в громадах, незалежно від закладу, в якому вони навчаються”, – розповіла співзасновниця благодійного фонду savED Анна Пуцова.
За даними дослідження savED, у 2025 році лише 41% опитаних учнів в Україні регулярно залучені до позакласної активності — це охоплення нижче середнього рівня. Серед найбільш поширених бар'єрів для розвитку позакласних ініціатив, які називають освітяни, є відсутність людського та фінансового ресурсу громади, а також брак облаштованих локацій. Як показало дослідження, достатньо простору для організації гуртків або спортивних секцій мають лише 63% шкіл. Це нижче, ніж бажаний мінімум, особливо в громадах, що приймають ВПО або мають обмежену інфраструктуру.
savED — благодійний фонд, що займається відновленням життя у постраждалих громадах через освітні, соціальні та інфраструктурні рішення. Фонд облаштовує укриття, освітні центри, тимчасові освітні простори, а також реалізує програму подолання освітніх втрат для школярів і залучає підлітків до відновлення та розвитку власних громад через програму UActive. Фонд системно працює у Чернігівській, Київській, Миколаївській, Харківській, Запорізькій, Сумській та Дніпропетровській областях.
Даний проєкт впроваджується у межах багаторічної програми стійкості 2024-2026 (MYRP) та фінансується Education Cannot Wait (ECW), глобальним фондом ООН, що підтримує розвиток освіти в надзвичайних ситуаціях і тривалих кризах. MYRP в Україні впроваджується за підтримки Міністерства освіти і науки України.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
08:46
Вчора
ТОП новини
Оголошення
